Gå til innhold

Hvordan er formen deres nå og hvor langt på vei?


trebarnsmamma?

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen deres nå da? Jeg er kjeeeempetrøtt, er også mye svimmel og litt uvel. Blir fort kortpustet også, og har avsky for en del lukter. Må spise det jeg kjenner at jeg klarer å spise uten å bli kvalm. Er likevel fornøyd med formen i forhold til sist svangerskap hvor jeg hadde ekstremkvalme fra dag en omtrent og ut svangerskapet! :)

 

Jeg er i min 7. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann... jeg er som deg kjempetrett og sliten... Og er veldig var for lukter.. Har vært kvalm innimellom... Jeg er i uke ti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har vært ubeskrivelig kvalm har kastet opp intill 7 ganger pr dag. Men nå har det avtatt litt så jeg er så lykkelig mer morgenkvalme nå og det klarer jeg fint å takle.

 

Jeg er omtrent i uke 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+3 å har kjempe vonde bryst,masse mens murringer å litt stikkinger/ sting. Har fått et stort sove hjerte. (Masse sjønnhets søvns så jeg kommer til å bli kjempe vakker;P hehe)

Litt var på enkelte lukter,for tung pustet og både snar sint og meget lett for å ta til tårene...:S hehe,litt frustrerende for sambo har jeg begynt å forstå:) Stakkars mann...ennå mange mnd igjen:)

Spennende tid vi går i møte jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 9 uker på vei, blir bare værre å værre....må kanskje på sykehus for å få intravenøst pga alt jeg spiser å drikker kommer bare opp igjen =(

eneste jeg klarer å holde på nå ikveld er grønne raspede epler...

sliter med intens hodeverk å alt som følger med.....tvinner bare fingrene på at jeg blir bedre..

 

må snart ty til paraceten å d har jeg lite lyst til...tvitvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 7+4. Har noe kvalme, men kaster skjelden opp. Hjelper å spise regelmessig. Har vond korsrygg, spes hvis jeg står og går mye. Det som er mest plagsomt nå er at jeg er så vanvittig sliten og trøtt...hele tiden. Jeg føler at jeg ikke har overskudd til noe som helst...

Håper jeg får litt mer energi snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 8+1 og sykemeldt fordi jeg kaster opp så mye. De siste dagene har formen vært bedre, heldigvis, det hjelper å sove myyye for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+2 og er kvalm.Svimmelheten er avtatt noe...er trøtt og så var på lukter..

Spiser hele tiden,for å holde kvalmen i sjakk..

Føler virkelig med dere som i tillegg til kvalmen,sliter med oppkast!!

Hold ut-tenk på premien!!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er i ca i slutten av uke 9 nu. Har vært ganske heldig så langt, litt småkvalm innimellom, men klarer å gjøre alle de samme gamle tingene.(Jobbe, kafe turer osv,) Kjenner at jeg blir fortere sliten, men som sagt vi må tenke på premien vår som kommer i mars. Vi overlever dette jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er i uke 12.

Har grusom hoderpine,

og går me konstant vondt i magen. =/

Klarer ikke lukten av løk...

Mer sånn ellers er dette det eneste

som har plaget meg hittil =)

 

håper dere har det bra å at plagene snart går over.

 

klem June

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+5 og har vært kvalm de siste tre ukene. Orker ikke lukten av teppet vi har under stuebordet, eller lukten av mann og datter(!). Gleder meg til kvalmen går over..........

 

Ellers har jeg ikke merket noe særlig til trettheten ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg.. Ikke vonde pupper lengere heller..digg..Kvalmen er som så..=o)

 

Er 11+3 uker på vei...HErregud som tiden har gått fort de siste 3 ukene..=o)

 

Neste uke er jeg jo på 2. trimester....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trøtt og lat hele tiden, ekkel smak i munnen og puppene er SVÆRE. Har vært forferdelig kvalm, men det virker som det er i ferd med å gå litt over.. Er i min 10.uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 10 nå. Formen har stort sett vært bra hele veien, blir heldigvis aldri kvalm når jeg er gravid, sluppet unna det alle gangene..

Hatt en del hodepine for noen uker siden.. Og er trøtt som ei sild. Er lav på jern og slikt så det er ikke bare graviditeten som har skylda for at jeg er så trøtt, men er hoved del er det jo...

 

Kjenner det litt i bekkenet alt.. slitt med bekkenløsning i de andre svangerskapene, så det slår vel skikkelig til denne ganga også...

 

Og vonde pupper!!!!!!!! Kan ikke huske å ha hatt SÅ vondt i puppene før.. Var ikke så ille med de andre... Så kanskje jeg er heldig og får melk denne gangen.. hadde vært moro.. :) Må nå ihvertfall tenke positivt!

 

Føler meg egentlig lengre på vei enn det jeg er, så jeg håper å komme meg fort på UL for å høre når den terminen er...

 

Ellers er det leeeeeeeeeeeeeeenge igjen. Skulle ønske tida gikk litt fortere.... er ikke kjent for å ha for mye tålmodighet.. hehe.. Gleder meg til nurket kommer ja...

 

Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 8 og formen er ikke akkurat bra!

Er forferdelig kvalm og kaster opp,tror også jeg har fått bekkenløsning,fikk det også tidlig med min første også er jeg trøtt som bare det;)

 

Det verste er å sitte på bussen..kjenner så mange forskjellige lukter og det blir jeg skikkelig dårlig av! håper at kvalmen gir seg snart da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 9ende uke. Er kvalm hele døgnet, oppe flere ganger om natta for å tisse, vonde pupper, øm nederst i magen (normalt??) og vanvittig slapp....blir svimmel bare av å gå i 15 min...Sånn har det vært i netsen 3 uker nå. Har en uke igjen av ferien og vet ikke hvordag dette skal gå på jobben!! Hvordan klarer dere det? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 10+1 i dag og kjenner at kvalmen så vidt har begynt å avta. puppene slutter ikke å vokse å gjør kjempevondt på natta. spes hvis jeg ligger på ryggen å reiser meg opp. da kjennes di ut som mursteiner som veltes framover. :P

jeg er oppe 2-3 ganger pr natt for å tisse.

hormonene løper løpsk o jeg gråter lett. er heldigvis ikke så sinna lengre. de første ukene klikka jeg for alt mulig. stakar mannen min.

har ikke fått dilla på noe spesielt, men får jeg lyst på f.eks fiskeboller i karrisaus så MÅ je ha det.

fikser ikke lukter som parfyme (klarer verken min egen eller gubbens), søppel, røyk, kaffe og snusånde.

 

ellers har jeg det fint, ser framover og gleder meg over at det er en liten bul nederst på magen.

 

kvalmen min ble bedre etter at jeg begynte å spise ingefær tabletter. men får litt halsbrann av de. ypperlig unskylding til å spise vailje is med banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11+4 og er veldig trett og blir fort sliten, litt ømme bryster, går mye på toalettet, endel kvalm og dårlig matlyst, ustabilt humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KVALM!!! Har vært konstant kvalm i snart 4 uker og må tvinge meg til og spise. Prøver og spise ofte men det blir ikke så mye hver gang, og har gått ned mange kg. Er sykemeldt og fått beskjed av legen at kvalmenedsettende piller er neste skritt hvis jeg ikke legger på meg. Er det noen som har noe erfaring med dette? Har hørt at man helst ikke skal ta sånne ting og vil jo ikke gjøre noe som kan skade bebien. Kaster ikke opp heller så burde ikke ta av så mange kilo.

 

Ellers er jeg veldig trøtt og kan fort bli svimmel. Veldig lukt-sensetiv og orker ikke gå inn på kjøkkenet. Stakkars samboeren må kjøpe og lage all mat og varter meg opp så godt han kan:) Gutta burde få litt kred de og!

 

Er i uke 10 så jeg håper det går over snart!

 

Tips: Akupuntur mot kvalme har gjort det mye lettere om morgenen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11 uker i dag... Vært forferdelig kvalm i dette svangerskapet i forhold til mitt første svangerskap. Fra uke 5 ble jeg skikkelig kvalm å trøtt.

Det eneste som jeg syntes har hjulpet meg er masse farris å sure epler hehehehe. Lukte sansen er ekstrem, var stor røyker før men klarer jo ikke lukten av røyk i mitt nærvær i det hele tatt ,å i hvert fall ikke såpe lukter *S*.

Sover dårlig om natten fordi jeg er så mye oppe å tisser på nettene, men det gor seg vel litt om ikke så lenge.

 

Lykke til alle sammen..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 10 nå. Kvalmen er borte, var helt sinnsykt kvalm i begynnelsen. Er i fin form, men blir litt fortere trøtt en vanlig. Er som i forrige svangerskap egentlig, men hodepina har holdt seg vekke denne gangen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel forresten, når jeg leser igjennom innleggene ser jeg at jeg har flere plager jeg også he he. Litt mensmurringer, stikkinger og vonde bryst. Tar lett til tårene og jeg blir fort irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamma 22. mars.

 

I følge min lege blir jeg mamma 21. mars :)

For å svare på det du spør om: Jeg gikk på jobben og slet meg gjennom i en del uker, men da jeg var i 8. uke funka det ikke lenger. Nå er jeg sykemeldt... kjeder meg noe helt forferdelig, men er begynt å bli litt bedre. Det hjalp masse bare å bli sykemeldt, sånn at jeg fikk lov til å ligge på ryggen hele dagen og slapp å skjule for alle hvor dårlig jeg var (er). Nå begynner jeg heldigvis å bli bedre og gelder meg til å komme tilbake på jobb. Hvis du ikke fungerer i jobben, ta kontakt med legen din med en gang, det er ikke nødvendig å slite seg ut!

 

Egentlig ville jeg jobbe og kanksje bare ha en deltidssykemelding, men legen min mente at dersom jeg ikke holdt på mat før etter kl. 1400 så var det lite vits å være på jobb ;) Nå skal det sies at jeg har en super lege og han sa: "Nå skal ikke du gå rundt å ha dårlig samvittighet for at du er sykemeldt. Du må tenke på deg selv og barnet. Gå hjem og slapp av så går dette over av seg selv!"

 

Ellers anbefaler jeg å ha en pakke med kjeks, knekkebrød etc på jobben som kan tygges på når du føler deg uvel. Sørg for at du har nok å drikke hele tiden og spe på med fukt om du kan.

Lykke til!!

 

Hilsen Nienor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i helt fin form, merker ingenting - så blir nesten nervøs av det. Jeg er 10 + 1. Eneste jeg har merket er humøret de siste dagene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10+4, kvalmen begynner avta, men har desverre allerede fått bekkenløsning. Fikk det i 4.mnd forrige gang, så regnet med det skulle komme tidlig, men ikke sååå tidlig. Skal til utredning om 2 uker, så får vel se hva fysio. sier da, med tanke på jobb osv.

Er fortsatt veldig trøtt og kan nesten ikke se noe på tv, uten å begynne gråte - hehe. The Simpsons er et av få program som funker bra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...