Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Mannen min og jeg har lenge prøvd å "solve our differences". Etter et beintøft svangerskap hvor alt han gjorde var å rakke ned på meg, beskylde meg for diverse samt være rimelig atal og usikker på seg selv, har følelsene bleknet.. Det er utrolig mange problemer og nå er jeg lei av å krangle hele tiden, så det går utover barnet vårt. Han klarer å skrive til meg, høyt, mens han holder barnet vårt som faktisk ikke er rundet 4mnd engang. Han hiver tingene til barnet vårt rundt om jeg påpeker at han kan gjøre noe annerledes; F.eks. mater han barnet så barnet gulper og spyr, noe barnet aldri gjør hos meg. Jeg gruer meg til han kommer hjem og det er ikke noe forhold lenger, langt mindre et ekteskap. Etter mange samtaler med venner og psykologen min har jeg faktisk kommet frem til at ja, de har rett, dette er ikke like ille som mitt forrige forhold hvor det var vold 24/7, men det er ikke bra det her heller. Og vi har jo prøvd. Så spørsmålet mitt er. I morgen når han drar på jobb har jeg tenkt å ringe familievernkontoret for å bestille time til megling. En venninne av meg har hjulpet meg skrive alle søknader jeg trenger mht. det å være alene, og jeg skal bare vente til brevet fra FVK kommer og åpne det, legge det på bordet og si at; Ja, sånn er det. For om jeg sier "imorgen ringer jeg" vil han prøve å ordne alt og jeg vil falle tilbake til det dumme mønsteret, kos i 1 dag, kjipt i 7 dager. Vi har brukt opp kvoten vår.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Og da mener jeg såklart om det siste med å ringe uten å si noe. Er det slemt?
Gjest Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Neida, hvis han virkelig er en slik dritt, og rævsleiker hvis han føler seg "truet" SÅ BARE GJØR DET DU ) Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Tusen takk. Bedre å være gode foreldre hver for seg enn dårlig tilsammens? Håper jeg klarer dette.. Regner med det.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Vil noen legge det ut på skravle for meg? Vil ikke bruke nicket mitt før det offisielt... Er kjent
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Pent gjort av deg.. Får håpe jeg får noen svar.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 nei. endelig gjør du noe fornuftig prøv å la være å falle for samme typen neste gang.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Syng også at du skal gå fra den drittsekken der. Ikke godt for barnet ditt å få en sånn far som er en idiot på heltid. Kanskje han får roe seg når han skjønner at du tar dette veldig alvorlig.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Så flink du er som vet å gi opp når alt håp er ute! Hvis du har prøvd og prøvd, og ingenting (eller alt for lite) ble bedre så kan du gi opp med god samvittighet. Bedre for barnet (hvem faen skriker til moren til barnet mens han holder på barnet?! En drittsekk, det er hvem!), bedre for deg. Kanskje du etterhvert til og med finner en rolig og avslappet stefar til henne. Mamma var i din situasjon, og jeg takker henne regelmessig for at hun gikk fra faren min. Det reddet oss begge. Stefaren min (som jeg fikk til slutt, etter at mamma i mange år var for traumatisert til å orke å prøve igjen...) er snillheten selv. Gode ting skjer med flinke jenter som ordner opp i livene sine!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Go for it. Du klarer deg mye bedre uten den dritten.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 stikk fra han. løp av gårde, du trenger ikke han! spiller liten rolle hvordan du kommer deg unna han, bare du gjør det. å ja jeg kjente deg igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå