Gå til innhold

Dere som har født før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere meg høy BMI som har født før; gikk fødselen greit?? Det står så mye om at det er så risikabelt for overvektige osv...at det ofte oppstår komplikasjoner osv... Hva er deres erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sist svangerskap ble jeg satt i gang pga for høyt blod trykk og fare for sv. forgiftning. Om jeg fikk høyt blodtrykk pga overvekt vet jeg ikke( mine to søstre som er normal vektige har også høyt blod trykk når de er gravide.) men selvsagt kan overvekten være et faktum.

Fødselen var hard, med "små" koplikasjoner underveis men forholdsvis normal tror jeg. Barnet ble til slutt tatt med kopp.

Det ble aldri antydet av jordmor/lege at komplikasjonene under fødselen hadde noe med min overvekt å gjøre.

Skrevet

Jeg hadde en helt normal og fin fødsel og jeg veide 133 kg da gutten min kom til verden. Men fikk beskjed om at de så helst at de slapp å ta keisersnitt på meg for jeg var så stor. jeg stresser nok litt med den kommentaren jeg fikk der og har sagt at jeg ikke vil bli gravid før jeg har klart å gå litt ned i vekt, men det var jo lettere sagt enn gjort det da..... Men nå skal jeg til legen snart og få reductil og så håper jeg at det kan hjelpe meg litt på veien.

:-)

Skrevet

Reductil... Hva er det for noe?? Dumt spm kanskje, men... Er det sånne slankepiller??

Skrevet

Ja, reductil er ett slankemiddel. Men det er dyrt så jeg vet ikke helt om jeg har råd til det....

Skrevet

Var 106kg då småen vart fødd. Blei satt i gang pga overtid (han kom 15 dagar over termin). Den einaste "komplikasjonen" i forbindelse med fødselen var at det blei styrtfødsel, tok 1t og 20min frå eg hadde 3cm + rier, til han vart fødd.

Skal vere sjeleglad om neste fødsel går like greitt :o)

Skrevet

Tjaaam. Første Svangerskap gikk helt greit. Høyt blodtrykk siste 5ukene (145/100) Fødte 3uker før termin. Hadde 14timers fødsel og ble satt på drypp til slutt. Denne gangen har alt gått greit. har 7uker til termin og blodtrykket har begynt og snike seg høyere denne gangen også (135/70) normalt ligger jeg på 120/60 + 1+ på proteiner i urin =/ Veldig spent på hvor lang tid denne fødselen tar da...

Skrevet

Reductil er dyrt, og en må følges nøye opp av lege, da det kan oppstå bivrikninger som ikke er helt bra. Selv fikk jeg bivirkninger som ikke står i vedlegget en gang.

Jeg ville heller prøvd Xenical....men har pilleskrekk etter reaksjonen på reductil samt at jeg ikke tåler ibux.

Skrevet

hei eg e overvektig og veide 106 kilo da eg va på første kontroll hos lege. men eg gikk ned sist til 99 kilo de 3 første mnd, og da eg va klar til å føde så va eg max 110 kilo, hadde ingen spesielle komplikasjoner pga vekt( Bekkenløsning, men det har jo mange tynne jenter åsså). men hadde litt høyt glukose nivå rundt uke 20 og tok glukose test, men den va innafor normalen..... Lykke til;)

Skrevet

Da jeg fødte gutten vår så veide jeg 158kilo,ingen problemer under fødsel eller svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...