Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av at du broderer julekalender jeg, er det vanskelig? Har brodert litt for mange år siden... Meen - hva er attersting? Det ser ut til å gå igjen på alle sammen... hehehe

Hvor lang tid bruer du på en sånn en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg kan jo svare, selv om det ikke var meg du spurte, Har brodert 2 adventskalendere. Bruker kanskje 1-2 1/2 mnd på en. Spørs selvfølgelig hvor mye tid man har til å holde på med slikt.

Attersting er det du bruker for å sy streker, linjer og på noen kalendere skal tallene syes med attersting. Liksom slik: ---------

Skrevet

oki :-) åssen gjør man det da? har bare prøvd kors jeg :-p

Skrevet

du tar et sting bakover, så hopper du over to ruter på baksiden, så nåla kommer opp slik at det er 1 rute mellom det du har sydd og der du har nåla, så tar du et sting bakover igjen slik at det danner en remse. Dette ble veldig dårlig forklart, men det står forklart på mønster arket.

Jeg synes det er lett å brodere, men jeg har igrunnen brodert ganske mye.

Og en regel min mor ga meg, som hun hadde lært hos sin mor, Et broderi skal se nesten like pent ut på baksiden som på fremsiden. Jeg er litt flink å få det til. Det tenkes da på å ikke ha lange "hopp" med tråder på baksiden

Skrevet

oki doki, det burde jeg jo kunne få til :-)

tusen takk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...