Gå til innhold

Har jeg grunn til å være sjalu???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For en tid tilbake siden fikk vi oss et nytt vennepar. Jeg har tidliger kjent dama, da vi har gått skole sammen. Kveldene har smått gått til å spille tv spill sammen med de og et annet vennepar. Typen i forholdet jobber ute og er på jobb tre uker av gangen.

Jeg synes at samboeren min og hun har en flørtende tone mot hverandre, har konfrontert han med det og får til svar at jeg er teit. Han synes hun er stygg osv.

Nå når typen hennes er ute på jobb er det hun og samboeren min som har kontakt, jeg er liksom "5.hjul på vogna" føler jeg. Vi skulle be henne og barna på grilling her om dagen og da tok samboeren min telefonen og ringte. Hadde det ikke vært naturlig at jeg ringte???

Jeg fikk høre at her om dagen hadde han vært innom henne og tatt seg en røyk. Dette har han ikke nevnt til meg. Hvorfor ikke? Såg i går på mailen hans at han hadde fått flere fra henne som var kommet inn i går. I dag var de slettet og han har ikke sagt noe om det.

Det er ofte krangling i vårt hus pga henne, og nå sliter jeg. Har jeg noen grunn til å reagere på dette? Hva ville dere ha gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville bedt han kutte det ut, ellers hadde jeg dumpet han. jeg er slik.. slitt han ett ultimatum.. vettu ka.. det fins f. meg grenser. jeg skjønner deg godt det hadde jeg gjort.. vet mannen hennes dette her? jeg hadde informert han og-.-.. du fortjener bedre. selvfølgelig, det kan ver at du overreagerer, og at de faktisk bare er venner.. vanskelig og utale seg når du ikke kjenner noen i situasjonen.. snakk med han, fortell han akkuratt hva du føler. og han bør respektere det.

Skrevet

off det er helt sikkert helt uskyldig,men jeg hadde reagert på samme måte som deg og nektet han å ta kontakt uten det er helt nødvendig...er kansje teit jeg og men jeg hadde aldri akseptert det!!

Skrevet

Burde kanskje også ha sagt at jeg synes han har forandret seg veldig mot meg. En ting er at det ikke finnes det fnugg av sex her i huset, og det er min skyld. Klarer ikke noe slikt med magen under haka. En annen ting er at det går faktisk an å legge seg inntil og gi litt kroppskontakt om kveldene. Får jeg noen få kyss om dagene er jeg heldig!!!

Skrevet

Jeg hadde reagert. Når dette faktisk er noe som plager deg, så skal han respektere det. Hva har det med saken å gjøre at han syns hun er stygg? Det er et utrolig dumt svar. Kanskje du skal snakke med venninna di om det. Høres også mistenkelig ut å slette mailer.. Om det virkelig ikke er noe på gang, så skal det heller ikke koste ham noe å kutte ut kontakten med henne. Det er jo, som du sier, tross alt en venninne som du har kjent fra tidligere.

Skrevet

Ja, jeg synes du har veldig god grunn til og være sjalu.

Jeg hadde ikke akseptert en slik situasjon.

Når du i tillegg har konfrontert han med hvordan du ser situasjonen, så burde det være nok til at han tenker seg om.

Jeg må si jeg synes utrolig synd på deg. Kan ikke tenke meg hvordan det må være og ha en sånn usikker situasjon.

Av den grunn kan jeg ikke si hva jeg ville gjort.

Men du har ikke vurdert og snakke med den damen da ? Evt typen hennes ?

Skrevet

Det virker veldig rart att han er på besøk til henne, uten å nevne det til deg. ( Hadde han vært på besøk til en kompis hadde han vel nevnt det..?)

Så jeg mener du har grunn til å være sjalu!

Skrevet

Enig med de andre her, du har grunn til å være sjalu. Jeg hadde nok klikka i vinkler dersom dette var meg og min samboer.

Det er jo litt mystisk at han besøker henne uten å si noe til deg, at han sender mail med henne, og ikke sier noe - og tilogmed sletter de!! Nei, det hadde jeg absolutt ikke tålt.

Hadde de bare kommet godt overens når dere alle først møttes, og ikke kontakt ellers hadde det jo vært noe annet.

Du bør fortelle han nøyaktig hva du føler, og evt stille et ultimatum dersom det ikke gir seg.

Skrevet

jeg og hadde vært kjempesjalu, men...

jeg har en oppfatning av at mange menn hater ultimatum. De kan da ofte bli tverr og vanskelig og velge det motsatte av det du vil.. bare for å være vanskelig.. hehe

Men han forstår sikkert alvoret i dette tilfellet da..

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha fortalt ham at jeg føler jeg er litt sjalu, og at det føles litt vanskelig. - Og om han kunne prøve å ta litt hensyn til det...

Innbiller meg at det er lettere å nå inn til mannfolka på den måten, isteden for å annklage de for å gjøre noe galt. - For det er ikke sikkert at han gjør det.

Skrevet

ja jeg hadde blitt forbanna...!

ihvertfall når du jir utrykk for at du ikke liker det å har snakket med han om det...

at han alikevell jør det for det er jo respektløst spør du meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...