smågodt prinsessa Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Dere skriver mange ganger at "utifra UL termin så skulle jeg har testa positiv når jeg var 2+4" f.eks... åssen regner dere ut når dere skulle ha testa positivt? skjønner ingenting jeg...
Fabelaktiv Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Ikke jeg heller også tenker jeg som så at bebbis kommer når den kommer (forøvrig hadde jeg mens og UL termin samtidig) kanskje de mener at UL termin er feil fordi de ikke trur at det er mulig å teste positivt så tidlig.. og de vet jo når de testet positivt
3 skatter ute:) Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 hvis man tester på IKM dagen f. eks så er jo dette en gitt dato, og slik man regner er det 4+0 den dagen. om man så settes 10 dager tilbake utfra termin beregnet utfra siste mens så betyr det at man testet på dag 2+4, dette fordi ett svangerskap er 40+2 og man kan regne seg bakover fra termin
smågodt prinsessa Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2007 åjaa.. men da må man jo vite når IKM er.. jeg testa bare jeg.. har ikke regelmessig mens.. så jeg kan jo egentlig ikke regne på det jeg da?
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Nå var 2+4 ganske urealistisk med tanke på å teste positiv da, men jeg kan prøve å forklare. Jeg testet positiv da jeg var 4+s, altså 4 uker og 1 dage ut i svangerskapet. Og det vil igjen si 4 uker og en dag etter 1. dag av siste mens. Jeg hadde 1. dag av siste mens onsdag den 29. november. Onsdag den 27. desember hadde det akkurat gått fire uker. Jeg testet positiv torsdag 28. desember. Altså når jeg var 4+1. Skjønner?
3 skatter ute:) Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 ikke på den måten men du kan jo regne likevl, for du vet kanskje hvilke dag du testet. og om du har en ultralyd termin så er det bare og se hvilken uke du var kommet til den dagen du tok testen det da.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 kom inn en liten skriveleif der: 4+ s skulle være 4+1=)
smågodt prinsessa Skrevet 9. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2007 ja tuusen takk:) jeg regna litt nå.. utifra UL så var jeg 5+3 når jeg testa.. og utifra mensen så var jeg 5+0... stemmer jo ganske OK med hverandre det da... da kan jeg vel stole på at terminen min er den den er.
smågodt prinsessa Skrevet 9. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2007 men er veeeldig spent på når han kommer da.. gleder meg til dagene rundt termin.. blir så utrolig spennnede å gå å kjenne etter noen tegn:)
Bietta Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Hihi, jeg testet også positivt torsdag 28. desember... Bare litt morsomt å tenke på at vi fikk vite det på samme dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå