Gå til innhold

Til dere som tok keisersnitt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var formen i dagene, ukene etter at babyen kom til verden??

Var den så grusom som enkelte sier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter ks 1 var jeg kjempedårli, måtte reopereres og lå på sykehus i 14 dager

etter ks 2 var jeg oppe og gikk etter noen timer, var i fin form og hadde ingen plager.

så det er ulikt etter ks som etter vaginal fødsel.

Skrevet

Jeg hadde veldig vondt i en ukes tid og ganske vondt i flere uker etterpå men det blir gradvis bedre og man "venner" seg på en måte til smerten

Skrevet

vondt er det en stund, er jo en operasjon, men ikke bli skremt, går alt ok under snittet så er det ikke så forferdelig.. Hvordan formen er etterpå tror iallefall jeg kommer litt an på rammene rundt snittet..

Personlig lå jeg så lenge før de tok henne at etterpå ville jeg ikke se henne og var sliten i lange stunder etterpå. Dette var verre enn smertene for å sei det sånn... for som nevnt de venner du deg til:)

Men skremt er jeg ikke:):)

Skrevet

Hadde det kjempeflott! Smertestillende på sprøyte et døgn og så et døgn på paracet. Var i fin form samme dag, var oppe og stavret meg for å finne mat, selv om de tilbød seg å komme med det.

Skrevet

klarte nesten ikke gjøre noe i senga,måtte ha hjelp til å skifte stiling,gå på do,dusje,reise meg opp osv...

men det var bare 2 dager det var slik...

den 3 og 4 og 5 og 6 osv. dagen ble det myyye bedre..

var ti ganger bedre for hver dag...:)

den 5-6 dagen var helt grei..:)

Skrevet

skriver under mamma'n til marcus..

helt grusomt de første dagene. ble tvunget i dusjen for å vaske meg, og da måtte en av de på sykehuset vaske meg (ydmykende..) jeg klarte ingenting selv. ble gradvis bedre og på dag 5-6 var jeg i god form.

Skrevet

etter 28 timer m veer og nesten fødsel ble det katastrofe ks kl 0133 og kl 10 (like etter at jeg hadde kommet opp på avdeling igjen etter timer på overvåkningen) gikk jeg selv i dusjen og tok en god lang dusj:-) men orket ikke å vaske håret.... var i kjempe fin form, og glemte at jeg måtte ta smertestillende..... det var ikke lurt:-(

spure om det var noe jeg måtte passe på når jeg kom hjem, om det var noe restreksjoner om hvor mye jeg kunne bære.....fikk beskjed at jeg kunne leve halt som normalt:-)

så alt er individuelt, det må bare oppleves:-)

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...