Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Hvordan var formen i dagene, ukene etter at babyen kom til verden?? Var den så grusom som enkelte sier?
Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jeg var i veldig dårlig form. Hadde sv.forgiftning, men var egentlig i ganske grei form før keisersnittet. Fikk infeksjon etter keisersnittet også, men de fant aldri ut hva grunnen var. Lå 1 døgn på obs.posten, fikk kun se gutten min i 30 min i løpet av den tiden. Fikk lov til å stå på beina 1 døgn etter keisersnittet, men jeg hadde det fryktelig vondt. Husker jeg hadde kjempe vondt ved snittet, noe legen mente var pga luft (veldig vanlig å få mye luft i magen ved ks), det sved og brant. Tok en god stund før jeg var sånn nogen lunde i grei form. Men så andre som hadde tatt keisersnitt på samme sykehus, som var oppe og hoppa dagen etter, så er vel veldig inviduelt.
It's all about me Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Den første 1.5 uken var formen forferdelig og ble bare verre og verre, men etter kom den seg sakte men sikker. Klarte ikke ta meg av lillegutt, hadde så fryktelige smerter. Alle krefter gikk med til å amme og komme meg fram og tilbake på doen. og når jeg kom meg på doen var det et enda større helvete for det var så utrolig sårt etter kateteret. Angrer ikke at jeg gikk for ks, men håper jeg slipper det igjen. Men det finnes jo de som ikke har smerter i det hele tatt i ettertid, så alle er forskjellige heldigvis.
miracles Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 hadde planlagt KS og var ute av sykehuset etter 3 dager, hadde litt vondt i et par uker, men klarte fint å stelle og bære lillesnupp, bortsett fra 1 natten etter KS hvor jeg fikk litt hjelp... så ja det fins de som ikke har smerter også! ;o)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Tok akutt keisersnitt pga dårlig fosterlyd. Var ganske vondt de tre første dagene, men helt overkommelig. Etter det ble det gradvis bedre, etter to uker hadde jeg så og si ingen smerter. Var ganske raskt oppe av senga og beveget meg mye allerede etter 2 dager. Gikk små turer på sykehuset, bare for å komme igang igjen. Var veldig forsiktig med å løfte tungt de første seks ukene, tror det er lurt. Har ikke hatt noen komplikasjoner i etterkant. Husk bare å spørre etter ekstra smertestillende hvis du har veldig vondt de første dagene, ikke noe vits å ha mer vondt enn nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 kommer vel litt an på hvordan du ender opp med et ks. er det et planlagt snitt der du kanskje får være våken og er psykisk forberedt, har du kanskje et utgangspunkt som er bedre enn et hastesnitt. hadde selv et hastesnitt, etter 3 -4 døgn med rier. hadde også pressrier i over 1 time. vondt i hver j**** muskel, i tillegg fikk jeg et snitt. jeg brukte lang tid på å komme meg ut av senga hele den første mnd. var ikke i form på lang tid og kom inn i en ond sirkel. følte meg helt jævlig de første 3 mnd. måtte ha hjelp til det meste. jeg var ikke ute og trilla dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset for å si det sånn!!!
Nick2011 Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Hei! Jeg hadde hastekeisersnitt, for jeg fikk ikke mere åpning en 8 cm. Og til slutt var jeg så sliten at jeg ikke orket mer og ba om keisersnitt. Da hadde jeg vært i den aktive fasen i en 12 timer med rier sånn annet hvert minutt. + to døgn med rier sånn til og fra før den tid. Jeg var ikke opp den dagen jeg tok keisersnitte, da måtte jeg hjelp til å amme. Klarte ikke løfte Marius fra den ene puppen til den andre, hadde vel litt vondt de neste dagene også, men da var jeg opp å gikk. Men passet på å ikke løfte tyngre enn Marius. Noe som er veldig viktig å følge har jeg hørt også for å ikke få problemer i ettertid. Mitt problem var bare at jeg var så utrolig sliten at gleden over å ha blitt mor ikke akkurat var til stedet de første ukene. Så keisersnitte i seg selv ga ikke så mye problem sånn etter fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå