Gå til innhold

Til dere som tok keisersnitt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var formen i dagene, ukene etter at babyen kom til verden??

Var den så grusom som enkelte sier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vra i relativt fin form jeg.. eneste ubehaget jeg hadde var når jeg skulle snu meg i sengen og når jeg skulle ut av sengen. ellers gikk det ganske så fint syns jeg

Skrevet

vet ikke hva enklte har sagt jeg.... men jeg syns formen var bra:):) vondt og ømt selvfølgelig etter en så stor operasjon men syns ikke at det varte så lenge... litt redusert en uke... så ganske mye bedre:):) kan fremdeles være litt øm men håper det går over om ikke så altfor lenge:):)

Skrevet

Tror veldig det har med om det er et hastesnitt eller planlagt snitt.

Jeg hadde planlagt snitt, og var i veldig fin form allerede neste dag. Litt vondt å reise seg fra senga, men ellers kjempeform. Har to venninner som endte opp med hastesnitt etter noen timer med fødsel først. Og de var begge to utslitt i flere uker etterpå.

Skrevet

Bra! Men vondt ja, det var det! Takket nei til smertestillende jeg da, så kan vel i grunn takke meg selv

Skrevet

Jeg hadde kjempe vondt, og har det enda, 1 år i ettertid..

var ikke så flink til å holde meg i ro serru! :)

men gud, jeg unner ingen keisersnitt, helt tragisk..

som sagt, jeg sliter enda... er ømt og ekkelt.. prikker og noen ganger verker det... ekstra ille om man har en liten mage som henger over

Skrevet

Hadde hastesnitt og var oppe og gikk dagen etterpå. Er fortsatt litt øm i området rundt såret (3 og en halv uke siden), men har begynt å bruke de gamle buksene mine igjen, selv om de strammer noe mer i det området.

Tok ca 2 uker å få tilbake formen, og magen, igjen, sånn ca. Er på ingen måte tilbake til slik jeg var før graviditeten, men det kommer vel etterhvert...

Skrevet

Dusjet samme kveld. Ømt et par dager, men ikke vondt. Var helt meg selv etter halvannen uke. Tror det har med psyken å gjøre. Er man innstilt å at dette skal gå bra - kommer man seg fort!!

Skrevet

Jeg hadde hastekeisersnitt, var oppegående dagen etter. Jordmødrene på sykehuset sa at jeg var i uforskammet god form. Det eneste var litt problemer med å snu meg i sengen og å komme meg opp av den. Nå 7 mnd etter har jeg litt ubehag i huden under navelen.

Skrevet

Hehe det samme sa jordmødrene/sykepleierne til meg også :D

Skrevet

hei!

jeg har tatt 2 Ks- et hastesnitt og et planlagt. Synes absolutt hastesnittet var værst, mye ubehag, men det var sikkert pga at jeg var så sliten... prøvde å føde i 20 t ca ...;)

Etter det planlagte snittet var jeg i veldig god form, var oppe av senga 4 t etter opersjonen - fikk gått på do og spist. Øm i såret ja, men absoltt til å leve med ! Er litt enig i det noen andre over her sier : det kommer litt ann på innstillingen din!! ta imot de smertestillende du blir tilbudt de første dagene, de kommer godt med... og ikke gi deg over når du har vondt for å komme deg opp av senga! Det går bra!

Lykke til da!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...