Turid Laila Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Nei ikke på svigermor! MEN min egen mor. I dag er det varmt. Jeg har kledd meg lett og da er det naturlig at babyen ikke har på for mye klær heller. Han har hatt på seg body i hele dag. Men mamma mente at det var aaalt for lite og at han frøs så hun pakka teppe godt rundt han i vogna (inne), jeg sier at han er varm og trenger ikke teppe! Jo han trenger det, stakar han fryser sikkert. Han ligger fint og sover og ligger som oftest med hodet den ene veien slik at jeg må snu det. Etter hun hadde tatt på han teppe og jeg snur hodet hans ser jeg at han er helt svett og tar av han teppe. Tror du ikke mamma kommer og sier, stakar han fryser sikkert, og pakker på han teppe igjen. NEI sier jeg han er varm og svetter, og skal ikke ha på teppe, og tar det av han igjen. Men kan han ikke ha på teppe så lenge jeg er her da? så ikke han fryser, sier hun da. Nei han skal ikke ha det på, han blir jo ikke noe mindre varm selv om du er her, eller? Nei hun mente fortsatt at han frøs. Jaja nå har hun gått så nå slipper jeg å ta av han teppe hele tiden. Makan hun er jo så sta og! Men han sover godt han! UTEN teppe
Anne-B. Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jammen kunne hun ikke bare få kjenne at han ble svett da?? Tullete damen.. Det var det med å høre på barnets foreldre, da. Hehe
Ranveig R Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Hadde same problem med svigermor. Merkeleg at dei ikkje skjønar at ein baby blir varm, akkurat som ein voksen. Kanskje du kan prøve å pakke mammaen din inn i eit teppe neste gong... så kan ho kjenne kor varmt det blir ;o)
Anne-B. Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Hehehe, "jammen kan du ikke bare ha på pleddet mens jeg er her? Så fryser du hvertfall ikke?" Hihi
Turid Laila Skrevet 9. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2007 Hehe det skal jeg si neste gang. Huff hvordan blir hun når vintern kommer mon tro? Hva har du bare på han dress, lue og votter? nei stakar, han fryser sikkert!!
Ranveig R Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Du får ha ullgenser, hue, vottar og sjal liggande til mammaen din då. Og så må ho kle på seg sjølv det same som ho kler på småen. Fin-fin straff det )
Turid Laila Skrevet 9. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2007 Forsåvidt ikke noe med tråden å gjøre. Men syns det er så artig at dere sier hue i stedet for lue. Trodde det var en skrivefeil første gang jeg så det. Men artig
Ranveig R Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Hehe, ja, det var ein austlending som såg RART på meg då eg sa at eg alltid hadde hue på småen når vi gjekk ut. "Det er vel ikke mulig å gå rundt UTEN hue??" lurte han på )
Anne-B. Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Hehe, når folk reagerer sånn, så tenker jeg at de gjør seg dumme. Jeg mener, det må da være mulig å tenke seg til at det muligens betyr noe annet enn hodet?
meg & to små vampyrer Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 jeg skjønte det heller ikke første gangen for jeg hadde aldri hørt det før. Om man aldri har hørt dte brukt slik før og det også kan bety noe annet så gjør man seg jo ikke dum, da. Da vet man bare ikke at noen sier det..
Thunderstruck Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Javel..For en mor du har.. Hadde klikka for lengst..
Gjest Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 åh...ja...det der er kjempe irriterendes. Om vinteren når det er kaldt ute, og jeg kler godt på sønnen min...så syns mamma ikke at det er godt nok, fordi hun fryser og tror selv at han fryser. Kjemeirriterendes. Hun kan finne på å ringe tidlig som kl. 6 om morran for å minne meg på å kle godt på sønnen min, som om jeg ikke vet det.
Turid Laila Skrevet 9. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. august 2007 hihi verre enn min mor det jo!
dumme mamma Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 så slitsomt da. du vet da bestemt hva barnet ditt trenger av klær da. Alle er jo forskjellige. Mamma er likedan. blander seg opp i det meste. I vinter fikk jeg høre at jeg hadde hatt på vesla for lite klær. Men hun var så varm og vi var inne. Bukse, kortermet body og genser og sokker er nå ikke så lite inne synes nå jeg da.... Hun er forferdelig varm av seg. i fjor sommer da hun var nyfødt lå hun kun i bleie, ev. kortermet body når hun sov inne. Ellers skrek hun fordi hun var for varm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå