Gå til innhold

Viktig prat

Skrekkblanda fryd *mamma*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å begynne å prøve neste mnd. I kveld skal vi kose oss med et glass vin og prate litt. Kan noen komme med tips om hva som er viktig å tenke over? Vet jo at det er tusenvis, og at samtalene vil bli mange, men jeg vil at vi skal starte prøvingen med beina på jorda. Være klar over utfordringer som kan komme, bla bla bla. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg aldri vært prøver, men kan jo tenke meg frem til noe...

-Viktig at begge to er inforstått med at det kanskje ikke sitter på første forsøk

-Viktig at dere er innstilt på at dersom det tar lang tid før spiren sitter så kan det føre til frustrasjon og kanskje krangling og sånn. Så dere er forberedt på det

-Hva vet han om prøving? eggløsning og tester og sånn? gjerne fortelle litt=)

-Bestemme dere for om folk skal vite at dere er prøvere eller ikke, så dere er enige om den saken

Skrevet

Lurt, er jo kjipt hvis en forteller gud og hvermann, mens den andre øsnker å holde det hemmelig

Skrevet

-Også at som Sauen sier, dette med at den kanskje ikke sitter på første forsøk. For kanskje jentene spesielt kan man bli litt opphengt i dette med EL tester og riktige tidspunkter osv, for noen menn kan da hele sexlivet oppleves litt "mekanisk og planlagt".

Men, man må være åpen for at man må stille opp et par dager i mnd for å få det til å klaffe, men vær flinke til å ta det spontant og gjør litt ekstra kos ut av det resten av mnd.

-Snakke om graviditeten kanskje, for alle er det ikke en dans på roser den første og siste tiden, mye hormoner, kanskje er man dårlig og partner må ta i et par ekstra tak, dere kan begge oppleve det som overveldende og skummelt uansett hvor mye man ønsker dette. Ansvaret, redsel for at noe skal gå galt osv.....

MEN aller mest, den tiden er så koselig allikevel, man sitter på en egen liten hemmelighet om at man prøver å få en liten bebis. Og husk at det gjennomsnittlig tar 6 mnd før det klaffer :o)

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...