Gå til innhold

Har /hadde du best forhold til farmoren eller mormoren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må nok svare mormor, men det var fordi hun bodde rett ned i gaten og passet meg en del når jeg var liten. Farmor bodde i sverige og henne så jeg 2 ganger i året og var derfor ikke så lett å knytte de samme båndene selv om vi koset oss masse de gangene vi så hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mormor!!

Desverre døde hun for 2 år siden, og var et fantastisk menneske!! Litt mas og kjas også da men, hehe.... =) Godheten selv!!

Farmor lever enda, og har sånn noelunde forhold til henne. Helt greit altså, men det er ikke det samme som med mormor....

Skrevet

Farmor:) Hun bodde i nabohuset, men det er ikke derfor. Desverre så viste mormoren min veldig mye forskjellsbehandling og ja skal ikke si for mye. Men farmoren min forgudet jeg *savner henne så fælt*

Skrevet

Farmor var en kul gammel dame! Dessverre bodde hun langt unna, så så henne sjelden mer enn en gang el to i løpet av året.

Mormor bodde rett i nærheten og jeg var der en del da jeg var liten. Men hun og morfar var ganske strenge, så ikke så moro å være der. Mormor begynner å bli gammel og glemsk nå, så besøker henne ganske ofte med snuppa.

Men farmor er og blir favoritten selv om hun ikke lever lenger...

Skrevet

Farmor. Kaller henne bestemor. Hun var utrolig forsåelsesfull og støttende uansett hva jeg foretok meg. Hun lever enda og er 79 år, men desverre så er hun senil og rimelig utafor, så de gode samtalene er det slutt på. Hun kjenner meg igjen når jeg besøker henne på gammlehjemmet, men hun er veldig redusert desverre.

Mormor var også helt fantastisk, men vi kom aldri så nær hverandre som bestemor og jeg. Sæsteren min hadde et utrolig godt forhold med mormoren sin. Hun døde i 1996 desverre.

Skrevet

Bestemor, selvom hun bodde lengst unna. Hun var bare sååååååå herlig!! Savner henne enda, selvom det er 10 år siden hun gikk vekk.

Skrevet

Mormor... Hun bodde 50 meter unna der jeg vokste opp, bor fortsatt der. Og så fot jeg kommer hjem er jeg oppe hos henne.. Hun er fortsatt en sprek dame, og hun passer junior masse når vi er nedover på besøk. Og hun og bestefar kjører ofte hit (5 timer me bil) for å besøke oss.. Farmor er en grei dame, men hun eier ikke barnetekke og det merket vi små veldig godt. Farfar var en veldig streng mann og det smittet over på farmor...

Skrevet

Hadde et veldig godt forhold til begge to, men siden mormor døde da jeg var åtte og farmor da jeg var 22, er d farmor jeg husker best...Både mormor og farmor passet meg masse da jeg var liten, og var like kjærlige og gode som bestemødre skal være! :) Farmor har alltid vært en stor del av livet mitt.. (da hun var den eneste jeg hadde igjen av besteforeldre etter at mormor døde...bestefedrene mine døde da jeg var 2 og 3 år gammel...)

Skrevet

Farmor døde da jeg kun var 6 år, så der huske eg bare sjokoladen eg fikk når eg kom på besøk...

Mormor blir i år 89 år, og er vel den eg har hatt best forhold til da, siden det er henne jeg har opplevd mest med.. Jeg har til og med bodd hos mormor og morfar et år da jeg gikk på skole(de har en egen leilighet hos seg..)

Skrevet

Farmor :) Men så døde mormor når min mor var liten. Men jeg har en stemormor som jeg kaller mormor,men har ikke noe bra forhold til henne.

Skrevet

Mormor

Min farmor gikk bort da jeg var 8 år..

Kjempeglad i dem begge

Skrevet

farmor

mormor var også bra dame, men hadde nok med sitt

farmor var prototypen på bestemødre:-)

guuuud, som jeg savner de

Skrevet

Kaller de bestemor, men "farmor" (og "farfar") har alltid vært de nærmeste :o). Jeg er så glad i de, og de betyr sååå mye for meg. Blir livredd hver gang jeg blir påmint om at de begynner bli gamle... :o(

Det er verdens mest fantastiske mennesker, spesielt bestemor. Stort, varmt hjerte med plass for alle.

Skrevet

ingen av dem har levd når jeg har vært her, men jeg vokste opp med morfar og farfar i samme hus og dem elsker jeg veldig høyt.

Skrevet

Mormoren min....Hun døde da jeg var 15 år..:(

Men farmor lever enda, og er kjempeglad i henne også!!!:) Og hun er så stolt og søt Oldemor for jenta mi:-D

Skrevet

Mormor døde da jeg var 4 år, så jeg husker henne knapt. Farmor har psykiske problemer, og er en manipulativ dame som få liker...

Vet ikke helt hvem jeg skal velge...

Skrevet

begge er nå døde og har vært det en god stund. farmoren min har jeg aldri møtt da hun døde før jeg ble født, men jeg må alikevel si at det er henne jeg føler at jeg har størst tilknyttning til

Skrevet

Mormor hvis jeg må velge av "mødrene"

Skrevet

Farmor, selv om mormor bodde hjemme hos oss. Kjemien var liksom bedre mellom meg og farmor enn meg og mormor. Begge gikk desverre bort da jeg var ca 11 år.

Skrevet

Har ikke møtt noen av dem jeg....

Skrevet

Mormor, selv om hun bor lengst unna. Er oppvokst med bestemor bare 15 minutter unna, men hun har alltid vært veldig spesiell.. Mormor er her på besøk nå, vi har feriert sammen med henne i 2 uker og skal være sammen med henne 1 uke til :-)

Skrevet

Var nok mormor. Men mistenker det å være kun fordi hun bodde i nabolaget mens farmor bodde 2,5timer unna. Men jeg er nok likere på farmor, så tror nok vi hadde trives bedre sammen når bestemor går fra å vøære ei som serverer mat og kos til å være ei man prater mer med :o) Dessverre ikke fått oppleve siden begge døde da jeg gikk på vgs.

Skrevet

Alle mine besteforeldre døde før jeg ble født. Savner ikke noen jeg aldri ble kjent med.

Skrevet

Farmor. Men var nok mest for at hun bodde på nabo gården. Var der nesten hver dag. Savner de veldig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...