Gå til innhold

Noen som har Maxi Cosi m/Isofix base??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å kjøre en volkswagen Passat når bebbi blir født...Noen som har den bilen og basen passer i?? Dama i butikken sa at basen passer til alle biler, men i bruksanvisningen står det at den ikke gjør det...hmmm..er litt spent på akkurat den der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dyttings* tjihi;)

Skrevet

viss du har isofix feste i bilen din så går den jo greit, men tror å at basen kan festes til selen å.. men har bare hørt at d e isofix på di nyeste bilene? me har opel vectra 05modell å på den e der isofix feste.. men så komme d litt an på setene i bilen å, går di mer som en bakke så vil eg isje anbefalt å bruka basen.. men har du testa setet i bilen din?

Skrevet

basen kan festes med bilbelte. Trenger ikke ha isofox i bilen :-)

Skrevet

Vi var på Barnas hus i Trondheim igår, og fikk både forklart og vist denne bilstolen. Maxi Cosi kommer med to ulike typer baser: En som kun kan festes i sikkerhetsbeltet, og en som kan festes ved hjelp av isofix-systemet, men som også kan festes med sikkerhetsbeltet. Den som kunne festes begge måtene var litt dyrere enn den som kun kan festes til beltet.

Prisen for både stol og base (med isofix, og dermed også med mulighet for å feste i beltet hvis man ikke har isofix) var 2600,-. Dette var jo som sagt i Trondheim, men er vel mulig at andre barnas hus har samme pris....tipper det....

Aner ikke om bilen du kjører har isofix, men du kan som sagt også feste denne basen ved hjelp av sikkerhetsbeltet! :)

Skrevet

Ja, vet at vi kan feste med begge deler.Det blir vel ei rå...setene er vel helt vanlige, hverken mer eller mindre "bakkete":D..var i trondheim å kjøpte jeg også..

Skrevet

ååå, så fint navn du har funnet til jenta di!! :)

Skrevet

Nå veit ikkje eg kor monge sorta passater som finnes. Men i lista som fulgte med basen jeg kjøpte så står det iallefall at du kan bruke basen i passat sportline.

Jeg kjøpte selv base og sete uten å sjekke for mye. Hadde planer om å ha minsten i midten bak for å splitte gutene mine i krangling hehe

men etter det den lista sier så kan ikke basen stå i midten. Skikkeli irriterende!!

Her er foresten en linke der du kan fylle inn bilmerke å sjekke hvor setene er godkjent =)

http://www.maxi-cosi.com/maxicosi/carselector.aspx?languagecode=no-no

Skrevet

Vi har isofix base.

Den passer hvertfall i 07mod av passaten (";)

Vi har testet!

Mens eldre modeller heller mer bakover, ikke sikkert de står like godt da!! Det kommer også ann på typene. Vi har en highline med sportsinteriør. (Om jeg husker riktig)

Til den listen; den er veiledende. Vår biltype står ikke der. Men den sitter som støpt!!

Setene er akkurat passe, høyden for støttebenet og lengden frem til forsetene perfekt. Mulig det også her er forskjeller mellom modellene, men så store kan de ikke være. Vi har en VW her også, omtrent alle utenom vår type står oppført på listen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...