Kena Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Nå har jeg tatt en telefon og skrevet oss opp på nytt som fosterforeldre! Gjennbruk som BUF kalte det! Nå er det bare å vente (tar sikkert på årsvis dette da) Å .... om vi kunne ha fått en liten jente.......
phantomet Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Så spennende! Det har vi diskutert her i huset også... Det finnes mange som virkelig trenger "et mykt sted å lande"... All respekt til dere som hat tatt avgjørelsen om å bidra til å hjelpe andre.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Så flott da:-) Kan jeg spørre om dere har egne barn boende hjemme? Vi har også snakket om dette, men kommet frem til at vi først må ta "vare" på våre egne og evt se det an den dagen de er store alle sammen:-) Synes tanken er flott, vil gjerne hjelpe hele verden jeg, men ser også etter en del samtaler med fagfolk og andre fosterforeldre at det er mye ansvar og tid man skal bruke. Og nå er det slik at jeg først og fremst vil bruke den på egne barn:-) Og jeg er ikke egoist, men realist etter å ha pratet mye om det:-)
Kena Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2007 Ja vi har en gutt som er sjølprodusert! Vi har prøvd i mange år å få egne barn, og etter mange prøverørs forsøk fikk vi en gutt! Som er 5 år nå. Vi fikk en liten foster gutt for 2 år siden, han er 2,5 år nå. Men i å med at jeg bestandig har ønsket meg mange barn, så er dette løsningen for oss. Vi har tid og omsorg for flere barn enn hva vi greier å få til sjøl, så nei jeg synes ikke at du er egoistisk! Det er heller jeg som er det, med å ønske meg mange barn! Viss vi hadde mange egenfødte selv ville det ha vært uaktuelt med foster unger mens de er små iallefall!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Skjønner dere godt! Jeg hadde nok også tenkt annerledes om jeg ikke hadde de 3 jeg har, selv om 2 av dem er store, men oppfølging og tid er det massevis av uansett alder:-) Så koselig at dere har tid og den kjærligheten som skal til:-) Masse lykke til!!!
Ronja65 Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Jeg har i mange år vært fostermor i forsterket fosterhjem, for ungdomer med ekstra balast. Fint og kunne hjelpe, og to av dem går det riktig så bra med... men....etter over 10 år som forsterket fosterhjem, med tre egne unger... så røyk ekteskapet, dessverre. Men jeg angrer ingenting... det er fint å kunne hjelpe. Samtidig så tror jeg ikke at jeg vil gjøre det igjen. Har jo tross alt fire egne barn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå