Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Ei venninne av meg blødde litt veldig tidlig i svangerskapet.. Hun er veldig redd for at d kan ha vært SA el begynnende SA...Har noen av dere noen gang opplevd at en kan blø litt en dag å så lar det seg vente på, å så kommer selve SA?? Hun er helt fra seg og d er jo rimelig forståelig....
Ranveig R Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Eg hadde ein liten blødning i veke 9, og var aldeles ifra meg. Heldigvis viste det seg at alt var fint på ul. Men ei veninne av meg blødde litt, og så gjekk det eit par dagar og så blei det SA ut av det. Det kan med andre ord gå begge vegar. Det kan vere ein uskyldig blødning frå slimhinnene i skjeden, eller det kan vere frå inne i livmora. Og det er ikkje lett å vite kva for ein av dei tingene det er uten ul. Har ikkje veninna di fått sjekka det opp med ultralyd? Eg fekk time dagen etter blødningen. Men det kjem gjerne an på KOR tidleg det er. Veninna mi var vel berre i veke 5 trur eg, og dermed var det for tidleg til å sjå noko på ul, så ho måtte berre vente og sjå korleis det gjekk...
~\/ero~ Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 I mitt første svangerskap opplvede jeg SA, den startet med en liten blødning, så økte det etterhvert, samt med sterke menssmerter. Mista da i uke 8. Dette svangerskapet fikk jeg også en liten blødning i ca uke 6, varte i ca tre dager, denne gangen uten smerter i magen. Og det har gått helt fint. Er nå 32+2. Så en blødning trenger ikke å bety SA. Håper alt går bra for venninnen din..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Hun er ikke kommet så langt..ca 7 uker tror jeg..hun måtte vente i 4-5 dager på legetime hun da...skal visst ivei imorgen..Hun hadde ikke vondt da hun blødde å d kan vel være et godt tegn??? Hun vil vel få en UL etter legebesøket??
Ranveig R Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Det er bra at ho ikkje har/har hatt smerter! Når ho er 7 veker på veg er det langt nok til at ein skal kunne sjå eit bankande hjarte på ul meiner eg, så eg antar ho blir sendt vidare ja. Men det er mulig ho må spørre om det sjølv.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Ja, jeg sa iallefall at ho måtte spørre om d da..d er d ho vil selv også da..
Gjest Ut på tur Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Det at hun har sluttet å blø og ikke har smerter høres for meg positivt ut i forhold til min erfaring. Jeg blødde i mange dager (uten smerter) Ringte selvfølgelig legevakten med det samme, men fikk beskjed om at det ikke var noe annet å gjøre enn å vente.Ta det med ro og ligge (jeg var uke 12) Etter noen dager blei det værre og da var jeg hos legen. Han ville ikke undersøke meg på noen som helst måte i tilfelle det ville uroe fosteret. Fikk hans mobilnummer så jeg kunne ringe uansett på døgnet. Måtte desverre benytte meg av den anledningen. Så tidlig i svangerskapet er det ingenting å gjøre for å redde så det eneste man gjør med en eventuell UL er å avklare om det er liv eller ikke. Sånn er det bare, men om det ikke går bra er det viktig å huske at det er kroppens måte å sortere der det ikke er liv laga. brutalt men snedig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå