Hilsen Aud Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Jeg var til kontroll 36+0. Fikk ny time på termindato og beskjed om at førstegangs vanligvis går over tiden. trodde virkelig jeg skulle få komme til før det. Det er jo en hel mnd til
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Varierer litt fra sted til sted og hvor komplisert svangerskapet ditt har vært. Jeg er 36 uker nå og har neste time i uke 39.
Ranveig R Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Sist eg gjekk gravid (2005) var det kontroll ved 36, 38, 40, 41 og 42 veker (den siste var då overtidskontroll på sjukehuset). Har fått beskjed om at det blir det same opplegget denne gongen. Det ser ut til at det varierar veldig frå kommune til kommune, men eg meiner eg har lest at dei nye retningslinjene seier at ein skal til kontroll sjeldnare enn det som var vanleg før. Eg antar eg berre er heldig som har ein lege/jordmor som ikkje har omstilt seg enno...
Gjest Ut på tur Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 En uke igjen nå. Har gått en gang i uken de siste 4 gangene. Men det er egentlig like mye pga ferie avvikling. Det blei satt opp timer tett i tilfelle jeg skulle ha behov for det. Og pga et manglende blodprøve resultat fra legen som var på ferie ville de jeg skulle ta en test til hos vikaren og så blei det mange timer. Føles veldig trygt nå å ha så hyppige kontroller.
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Vært på kontroll uke 35, 37, 39, 40 og idag uke 41. Fått overtidskontroll på Ullevål på tirsdag. Ikke hatt noen komplikasjoner, men syns selv det har vært veldig greit å sjekke såpass ofte. Er jordmora jeg har gått til som har lagt opp løpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå