Gå til innhold

Plassering av barnesete i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på plassering av barnesete med tre unger. Har ei jente på 2 år som sitter i bakovervendt sete, plassert rygg i rygg med passasjer sete. Ikke aktuelt å flytte sete. Vil helst plassere sete bak førersete, men ser jo at det kan bli litt tungvint mhht tre barn. Har heller ikke lyst til å sette sete i foran. Føler ikke at det er trygt nok å plassere det i midten bak. Noen synspunkter ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til, er det sikrere å feste setet med base eller går det for det samme?

Skrevet

Hvilket sete har du..acta graco og maxi cosi sine seter kan plasseres i midtsetet..står d da;)

Hvis du har airbag fooran kan du ikke plassere setet der...hmm, kjøp deg 7-seter du:):):) ;)

Skrevet

Basen er der slik at setet skal være stødigere. Da sitter setet fast v kollisjon el lignende...Jeg skal ha base for jeg er overbevist om at d er sikrere...Men disse basene har jo kommet de siste åra da, så mange barn som har sittet i bil uten dem også,...

Skrevet

He he. Hadde håpet å klare oss med stasjonsvogna enn så lenge, men har vært inne på tanken på å bytte bil ja. Har kjøpt Maxi Cosi sitt sete. Blir nok til at sete blir plassert i baksete. "Gruer" meg allerede til å pakke bilen neste sommer. Hurra for takboks :)

Skrevet

hehe:D

Har snart 1 barn jeg da, så plassmangel sliter jeg ikke med ennå...Men flere hender skulle jeg gjerne hatt:)

Skrevet

Hvor gammelt er det eldste barnet da? Å åssen sete har du til de 2 største? Acta graco kan du fint plassere i midten, selv om det er bakovervendt(får egne stropper til det). Ville nok tatt den med base bak passasjer setet, bakovervendt til 2 åring i midten og den andre bak fører.... ? Hvis det er noe forskjell på de to største?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...