Gå til innhold

Fantastiske besteforeldre - eller ?? (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg reist fra foreldrene mine og hatt samme diskusjon som 100 ganger tidligere.

MÅ ungene alltid FÅ noe når de er der.

For å ta det gode med barnas besteforeldre:

Besteforeldrene er flinke til å gjøre aktiviteter med dem,

De gir dem tid

De gir dem opplevelser

De stiller helt ubetinget opp for ungene (og meg!)

Ungene elsker å være der og båndet mellom barnebarna og besteforeldrene er svært sterkt.

Men de er også noen racere i å skjemme barnabarna sine bort.

Unnskyldningen er at de ser dem så sjelden - vi bor på forskjellig kant av landet.

Bortskjemmingen består i gaver på 500 kroner oppover hvergang de er der ... (utenom bursdager)

Ungene har veldig mye leker der!

Ungene har nå en forventning om å få noe når de kommer - ekspedisjon på lekebutikken er fast punkt på programmet.

Godterier er de ikke så bortskjemte med heldigvis, men kostholdet er under en hver kritikk. Loff med nugatti er ikke skikkelig mat ... Grovt brød eller kornmat er det jeg ser ungene trenger for å ha en god dag, men der møter jeg døve ører.

Hermetisk spagetti gryte er på menyen i flere dager etterhverandre i stedet for den sunne maten de voksne spiser ... Grr ! Litt innsats så hadde ungene faktisk fått et sundt måltid for dag, men fortsatt så er det å snakke for døve ører.

Når jeg sier i fra så blir jeg latteliggjort og overkjørt. Jeg har ingenting jeg skulle ha sagt om mine barn.

Det er faktisk det verste i hele situasjonen! Jeg føler meg mislykket som mor og jeg får noen skikkelige drittunger i retur som har null respekt for de beskjedene jeg gir. Det tar meg ofte flere uker å få ungene tilbake til det normale etter ferier hos besteforeldrene.

Hvordan skal jeg fortelle foreldrene mine at de gjør ungene en stor bjørnetjeneste ved å være så 'snille'?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med kostholdet synes jeg du skal ta opp på en skikkelig måte, det er unødvendig å spise dritt, og du får si at du unner ungene den samme gode maten som dere spiser, og at det synes ungene er godt også:) Den kampen hadde jeg gladelig tatt på alvor.

Når det gjelder lekebutikk og penger, så går det an å si at pengene skal spares til noe spesielt. lekebutikkekspedisjon er sikkert et høydepunkt for dem når de ikke ser barnebarna så ofte. Hvorfor ta fra dem den gleden?

Skrevet

Akkurat det med å gi leker, det syns jeg kanskje er en glede som de kan få lov til å ha, men når det gjelder maten, så må de lytte til deg. Du får si det som det er, at ungene blir umulig etter å ha vært hos dem, og at det blir slutt på ferieturene dit om de ikke kan ta seg av dem skikkelig. Det er tross alt dine barn, og de har ingen rettigheter på å få ha dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...