Gå til innhold

Dere med barn fra før??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips til å få i en 1 åring mat??? er helt fortvila her når..Var på helsestasjonen idag og gutten min er 79,5cm og bare 9400g! har vert syk siste uken og spist kjempedårlig. Idag ville han ikke ha middag heller. Hyler bare skeida kommer nær munnen. Så nå sitter jeg og gråter i fortvilelse. Får følelse av å være en dårlig mor:( selv om jeg innerst inne vet at det ikke er min feil. Så føler en sterkt på det. Er jo så glad i vesle sjarmøren min!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at han drikker. Kok tynn suppe på havregryn og kjøl ned, evt sil den slik at den kan drikkes, og la ham drikke solbærsirup, så får han i seg næring. Småbarn er syke innimellom, og da vil de som regel ikke spise, sånn er det jo med oss voksne og. :) Du kan ikke tvinge i ham mat heller, bare vente til han blir frisk igjen. Om det vedvarer, kontaker du lege. Lykke til! :)

Skrevet

du får bare holde ut, de sier jo at små barn ikke sulter seg selv.... så har han ikke vært helt i form får du ta det forsiktig. Kanskje finne noe som smaker litt friskt. Av erfaring vil ikke min ha varm mat når han er syk. Så prøv med noen avkjølte måltider.

Skrevet

Ikke mas på han du. Tilby han mat og vil han ikke ha så er det helt greit. Hvis han fortsetter sånn lenge til og allmenn tilstanden hans forverrer seg burde du kontakte lege. Men barn kan gå i flere uker og ikke spise noe særlig. Dette skjer spesielt etter sykdomsperioder.

Bare pass på at han får i seg litt å drikke!!

Sjelden at barn ikke spiser når de føler behovet melder seg.

Lykke til og ikke føl deg ille fordi han ikke spiser for det er jo ikke din skyld.

Husk også at hvis han bare spiser en halv kjeks kan det vare ganske mye for en liten ettåring som egentlig ikke er sulten :-)

Skrevet

han er heldigvis flink og drikke! Det er jo bra. Men blir så frustrert og lei meg:( men jeg får bare håpe at det går over og at han kommer tilbake til seg selv snart. Virker som det er en langdrygen forkjølelse dette. Var 1års kontroll idag, så legen var der. Han sa han virket helt frisk ellers og er en aktiv gutt. Så han mente det skulle ordne seg etter hvert. Men får dårlig samvittighet alikevel jeg da...Off gravid i 30 uke er jeg, så hormonene har sikkert sin innvirkning også..

Skrevet

Siste Familie&Barn har masse oppskrifter på muffins :o)

Leste en gang tidligere at man kunne prøve mat med mer fett i dersom matlysten var kjempedårlig og barnet spiste lite og muffins ble da dratt fram som et godt eksempel. Baker du selv kan du jo justere sukkerinnholdet.

Skrevet

Bare pass på at han får nok drikke, de tåler å gå en stund uten mat når de er syke.

Vi spiser jo heller ikke mye når vi er syke.

9400 gr er ikke noe bare på 1åring, tuppa mi var ennå ikke kommet over 10 kg på 15 mnd kontrollen.De vokser jo i rykk og napp de små.

Dette går seg nok fort til når formen blir bedre:)

Skrevet

første jenta mi var liten , spiste dårlig, til slutt sa helsesøstra at det var greit med sjokoladepålegg.......

Men det som funka , om kvelden vertfall var ho var opptatt av barnetv og da fikk eg putte inn på med eg ville på ho..

fetteren min lekte i seg maten med tannpirker som han spidda småbittene med mat sjølv og putta bilene i munnen etter en kjøre tur over rundt om kring på tallereken, han spiste ikkje når det var foreldrene som prøvde, dei hadde massa for mye på han....håper det går bra... det gjør som regel det....... bruk helsesøster ho er der for deg og er ikkje farlig som noen tror.....

Skrevet

har litt samme problem... dattera mi er 14 mnd og spiser ikke særlig mye... hun skal opereres for væske i ørene (dren) men må bli 10 kg først! hun er nå oppe i 9300g og det går sakte oppover, så jeg er redd det vil gå utover språket hennes, hun har nesten ingen ord nå... Men, merker at hun spiser mindre i perioder der hun får tenner så kan jo være det med sønnen din også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...