Dodie Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Håper noen her inne kan komme med gode råd og tips. Vi forlovet oss samtidig som vi prøver å få til barn. Men så begynte jeg å tenke på hvordan vi skal gjøre det med bryllup? Vi vil veldig gjerne gifte oss ett år etter forlovelsen. Jeg har enda ikke blitt gravid, men vi vet jo heller ikke når det skulle skje. Blir jeg gravid ganske snart så går jo det greit. Men hva om jeg risikerer å bli høygravid etter at dato og alt er satt og ordnet? Litt rotete dette, men håper dere forstår hva jeg mener. Blir litt bekymret for hvordan man skal gjøre det med kjole og hele pakka...:-/ Noen mener sikkert at vi burde da vente med å gifte oss. Men forloveden min er også veldig innstilt på å giftes innen ett år. Og vi er både giftesjuke og verpesjuke begge to om man kan si det slik. Takker for alle svar uansett hvilke.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jeg mener det med kjole og mage går fint, du tilpasser jo den tett opptil bryllupet osv. Men antar at du ikke har vært gravid før, og da kan jeg bare gi deg min erfaring som er at jeg var ekstremt kvalm de første mnd. Jeg kunne ikke ha gjennomført et bryllup, kastet opp overalt. Nå er det jo ingen vits i å regne med at det skjer med deg, men vil bare si det så du har det i tankene. Vi skal gifte oss om en uke, og jeg har vært kvalm i dag, og er livredd for at det skal øke på nå. (Trodde vi hadde ventet lenge nok til at det var safe)
Vannmann35 Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Ser du bare er 23 år - så du har jo egentlig ingen hast med å bli gravid. Du har enda mange år å få barn på. Var jeg deg hadde jeg ventet til etter jeg var gift! Blir du gravid først vet du ikke nøyaktig når, kanskje blir du kvalm og dårlig, kanskje legger du masse på deg, kanskje får du bekkenløsning etc - du vet ikke. Da er det kjedelig å måtte utsette bryllupet eller gå gjennom et bryllup hvor du ikke klarer å kose deg fordi du er dårlig eller har vondt. Selvsagt kan alt komm til å gå på skinner også - det er et valg du må ta, men tenk deg om.
blimbaby Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Jeg ville også enten ventet med bryllupsplanleggingen til barnet var født - og dersom du ikke er gravid enda kan det jo ta sin tid - eller satset på å vente med baby til bryllupet var overstått... du vet så utrolig lite om svangerskapet at å satse på noe bryllup mens du er gravid ville ikke jeg gjort... Du kan selvfølgelig ha et flott svangerskap, men du kan også være kvalm, få bekkenløsning, være sliten eller noe annet kan komme i veien.. det er ingen som kan si hvordan det vil bli... men jeg vet jeg ikke ville planlagt bryllup og svangerskap samtidig - og jeg har hatt 3 kjempelette svangerskap....
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Vanskelig dette. Man vet jo aldri når man blir gravid.. Jeg var i litt samme situasjon som deg, men ble fort gravid. Så for meg blir det baby i januar og bryllup i august (neste år). Så der var jeg heldig Tror jeg hadde ventet med bryllupsplanlegging til etter graviditet hvis jeg var deg. Jeg var også dårlig de første 3 mnd og kunne ikke tenkt meg å feire bryllup da i hvertfall. Litt morsommere å kunne drikke litt vin i bryllupet også For meg var for øvrig verpesyken verre enn giftesyken. Hadde heller utsatt bryllup enn baby
Dodie Skrevet 10. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2007 Vi har planlagt og ønsket oss barn lenge, så derfor blir sikkert det prioritert først. Vi har allerede begynt å prøve. Det som er er at hvis vi skulle få det til ganske snart, så kommer vi plutselig til å være veldig sen med planlegging av bryllup hvis vi skal få det til neste sommer. Men,men. Lurte bare på om noen hadde ett råd hvis vi skulle prøve å få til begge deler. Om noen har vært borti en slik situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå