Gå til innhold

Slutte med nattamming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nå blitt 6 mnd, og jeg har lyst å slutte med nattamming. Hun sovner som regel i 8-9 tida på kvelden etter grøt og pupp. Da vokner hun rundt midnatt og vil ha mer pupp. Deretter vokner hun i 2-3-tida. Tar henne som regel over i vår seng da, og lar henne forsyne seg selv fram til morran. Spiser to-tre ganger mens hun ligger sammen med meg. Begynner å bli ganske sliten av dette, vi sover ikke særlig godt noen av oss. Snakket med helsesøstra om dette, og hun anbefalte å prøve å kutte ut nattmaten, og å kutte alle måltidene med en gang for å unngå forvirring. Men jeg lurer om jeg bør slutte helt å amme i senga? Jeg gir det siste måltidet før hun sovner i senga, og ser for meg at jeg kommer til å gi morgen-måltidet i senga også (blir vel i 6-7-tida). Bør en helt kutte ut å å amme på soverommet for å unngå forrvirring, og sånn at hun skjønner at soverommet er kun for soving...? Hun sover på vårt rom, har ikke mulighet for å flytte henne ut. Er veldig spent på om vi får til dette... Noen som har noen erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg:)

Nå var mi lille sjur 10 mnd da vi gjorde dette. Hun sovnet også rundt 8 tiden, våknet når vi la oss for pupp og en gang til i 4 tiden (og da fikk hun komme i storsenga)

Vi tok smokken i bruk, hadde henne i ammeposisjon (sittende i senga mi) og lot henne ligge å klage litt, helt til hun innså at det var ingen vits. 4-5 netter med slikt, så sov hun fra 20-06, da våkner hun å får en liten tår....og ligger i storsenga å halvsover/koser til klokken 7 :)

Ellers blir det vel å prøve med ei vannflaske, hvis det er at hun er tørst.

Lykke til uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...