gutt07 & jente09 Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Mange sier at du får lik fødsel som din mor... noen erfaringer?? )
@nne p@ l@nne Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Stemmer ikke hos oss. Verken det med fødsel størrelse på barn, eller føde til termin eller etter.
Gjest mamma'n til go'gutten Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 nei, ikke stort som likner.. Men kan ha noe å si at hun var 32 og jeg 22..
Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 nei,mammas første fødsel varte i 25 timer og min første vart e 3 timer og 40 min...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Hm, fødslene til min oldemor, mormor og mor er veldig like...Alle har hatt fødsler som bare varer maks 4 timer..(til og med første gangen) De alle har sliti med masse kynnere i hele svangerskapet, akkurat som jeg gjør nå. Legene sier det samme, så vi får nå se om jeg fortsetter sirkelen eller om jeg bryter den. hihi
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Stemte ikke her. Mamma brukte 1 1/2 døgn, jeg brukte 7 1/2 time... Hun fødte 5 dager over termin, jeg ble satt i gang 12 dager over...
kaur *har født!* Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Gudskjelov ikke! Moren min har fått digre babyer og alltid gått langt over tiden. Jeg har toppen gått to dager over. Krysser armer og ben for at jeg ikke går over tiden denne gangen heller!
lillegull:) Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 stemmer ikk her heller.. mamma har fått alle to til tre uker før termin.. hadde jeg fulgt det hadde jeg hatt nurket nå...
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Fint lite som var likt både i svangerskap og fødsel:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Spurte jordmor om dette fordi mamma har fått alle sine barn prematurt. Hun svarte at hvis jeg skulle ha lik fødsel som min mor måtte vi ha nøyaktig lik kroppsform -også måtte jeg få barn med min far! Stemte heldigvis bra. Jeg er nå dager unna termin og alt er vell!
Gjest Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 mamma fødte 13 dager over menstermin.. jeg fødte 13 dager over menstermin.. hennes fødsler har gått fort, min gikk fort.. hun fikk tilbake mensen etter en måned, jeg har fått tilbake mensen etter en måned.. hær er vi veldig like tydeligvis:)
Hva skjer'a?♂ Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Her har ingenting vært likt:) Mamma brukte 23 timer på meg fire uker før termin, jeg var bitteliten 2600gram. jeg brukte 3.5 timer første gang, 6 dager før termin en jente på 3460 gram
Gjest Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Nei ikke akurat:) Første til min mor varte noe timer, min derimot dager. Jeg selv kom 2,5 mnd før tiden, og denne spiren vet jeg ikke enda:) Men vi alle i familien føder små barn så det er likt da.
Ranveig R Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Noko likt og noko ulikt. Størrelsen på ungane har vore ganske lik (store ungar på alle kantar av både min og mannen min sin familie), og så har vi begge gått over tida. Mamma blei satt i gang 3 av 4 gongar (1 gong pga overtid, 2 gonger pga manglande rier etter vannavgang), eg blei satt i gang pga overtid første gang. Ventar no nr. 2 og håpar fødselen skal starte av seg sjølv, men innser at det ikkje er sikkert at den gjer det. Sjølve fødselen min var vel det som var mest forskjellig. Mens mamma har hatt lange og tunge fødslar, var min over på 1t og 20min, og gjekk veldig greitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå