*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Jeg synes jeg ser litt dobbelmoral her jeg. Hvorfor er det akseptet å irritere seg over noen som klipper gresset klokken 21 på kvelden, men ikke 8 om morgonen??? Begge to er jo innenfor det som er lov. Huskar jeg ikke helt feil så er det fra 07-23 man har lov å drive med støyende arbeid.....så begge er jo innenfor hva som er lov. Det finnes jo de som har barn som av ulike orsaker trenger å sove lenge på morgonen, det finnes de som jobber seine skift og jobber natt m.m. hvorfor skal det tas mindre hensyn til disse enn de som legger ungene klokka syv, seg selvt klokken ti og står opp klokken seks....hvorfor trenger disse mer hensyn en de i den første gruppen????
Gjest Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 signerer ! samtidig så er det jo lov å irritere seg over det som går ut over en selv...men må jo godta at sånn er det bare
Gulosten™ Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Herreguuuud azza!! Er du venn med noen som du lizzom skal være enig med for å blir akspetert eller? For jeg synz at klipping av gress er kult ezze. Fy flate du er sikkert med i en gjeng, azza! Sikker en klan! Ellers da? Alt bra eller? Vil egentlig bare ønske deg skikkelig lykke til i morgen, skulle gjerne ha passet jentene men er nå en gang på jobb på den tiden av døgnet:P Håper det årner seg!
Stor_smil Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Har ikke lest innleggene det snakkes om her, kun overskriftene. Men jeg er enig med deg, så lenge man er innenfor det "lovlige" tidspunktet så må man få lov å drive med hagearbeid o.l. Syntes likevel man kan bruke litt sunn fornuft. Dersom jeg bodde i ett "trangt" nabolag med f.eks mye småbarn ville jeg ikke satt i gang å hamre og borre kl 21 om kvelden.. og om en fortvilt småbarnsforelder hadde pent spurt om jeg snart var ferdig da barnet hennes ikke ville sove pga bråkingen min rett utenfor vinduet, så hadde jeg tatt hensyn til det.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Rent personlig ville jeg blitt like irritert over både 8 om morningen og 21 om kvelden fordi jeg finner det like respektløst begge deler. Enhver med litt eq skjønner jo såpass at tidelig morgen og kveld begge deler vil være forstyrrende for mange. Her prøver vi å unngå bråk før klokken 10 om morningen og ikke etter klokken 20 om kvelden, tiden i mellom der burde normalt ikke plage så mange ;-)
Gjest Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Unngå "bråk" før kl 10? Hva hvis naboen din da skal bygge på huset. Skal ikke snekkeren da få begynne før kl 10? Og jobbe til 18...? Nei, etter kl 07 om morran og før kl 22 på kvelden synes jeg er helt greit. Men du store verden så glad jeg skulle blitt om folk kunne holde noenlunde fred på søndag!
Gjest Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Jeg syntes man skal tenke litt lengre før man blir irritert. Må tenke på at andre kan gjøre andre ting enn å være hjemme med unger, folk har jobber,pendler,reiser osv osv osv..... Så lenge de holder seg innen normal grense som er 07-23 så gidder jeg ikke bry hårstrået en gang. Da hadde jeg lukket vindu og satt på en cd til barnet.
It's all about me Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Der er jeg faktisk helt enig med Alva. En ting er hva som er lov, men det må være mulig å ta litt hensyn og respektere naboene. Når man flytter inn i et nabolag må man tåle litt mer ja, men man bør også tenke på de rundt seg. Selv om det hadde vært lov, begynte ikke mannnen å kappe fliser ute etter 20 igår....
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 9. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2007 Får vel se om jeg tør imorgen eller om jeg drøyer det til mandag. Litt sån nervøs kan du si;-P
Gjest Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Hva med å tenke på evt folk som jobber en lang dag da? Respektere at noen ikke får gjort det innen barnetv tider?
Gjest Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Tenkte faktisk helg når jeg skrev dette, ukedager er jo noe annet. Da huset vårt ble bygget startet de klokken syv om morningen ja, men de prøvde ofte å ta litt "stille" ting de første timene når de kunne det.
Mom2Two Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 AMEN! Jeg er også generelt drittlei av folk som mener det er så mye er edelt å legge seg kjempetidlig og stå opp tilsvarende tidlig enn omvendt... Det er jo ikke som om de har flere timer til rådighet i døgnet uansett....
så var vi 4 Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Enig med deg. Hensyn kan man ta begge veier, men jeg synes nå ikke det gjør noe om folk driver på ute mellom 7 og 23. Har overlevd med konstantsbygging der vi bodde før og tror de fleste må tåle litt hagearbeid/bygging. Forøvrig er det lurt og lære ungene å sove mens det er bråk ute
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 9. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 9. august 2007 hehehehe så sant så sant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå