lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Skal ha "voksenselskap" i morgen for storebror som ble 7 år i går, og han ønsker gulrotkake. noen med en god oppskrift?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jeg har en oppskrift som er superpopulær... Skal jeg hente den? Eller så får du sikkert maaange andre oppskrifter... hehe
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2007 jatakk. gjerne:)
Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Ferdigpakke i hylla på butikken...... Men lag kremen selv, den posekremen som følger med er pyton...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2007 tenkte på den posen, men mest pga kremen, selve kaka er jo sikkert ikke noe problem. Men da tror jeg bare jeg prøver å finne en oppskrift. hint hint..
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 kremen er 2 pakker philladelfia orgianl 100 gram mykt smør 200 - 200 gram melis 1 ts vaniljesukker kaka: 4 egg 3dl sukker 3dl hvetemel 2ts natron 2ts kanel 1ts salt 1ts vaniljesukker 1/1,2 dl olje 1/2 dl revne gulerøtter. Slik gjør du : Pisk eggedosis, balnd i hvetemel, natron, kanel,salt og vaniljesukker. Bruk slikkepott og vend inn melblandinga, rør i olje og de revne gulerøttene og tilslutt. Stek kaka på nederste rille på 180'C i 40 min .
Fisk med CV Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Pisk 4 egg og 4 dl sukker hvitt ha i : 6 dl raspet gulrot 4 dl hvetemel 2 dl solsikkeolje 2 ts bakepulver 2 ts kanel 1 ts natron 1 ts vaniljesukker Stekes midt i ovnen på 180 grader i 64 min. Fyll: 100 g smør 2 ts vaniljesukker 6 dl melis 600(!) gram philadelphiaost. Pisk fyllet sammen med stavmikser så det blir luftig og flott. Bruk så kremsprøyte og sprøyt på kakebunnen rundt det hele når den er avkjølt. Denne kaken er skikkelig kaloribombe og rågod. Vi lager den alltid når det er bursdager, barndåp og slikt i familien og det er den eneste kaken som ALLTID blir spist opp.
Lelika Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=637 Den er kjempe god!!! Men jeg bruker krem av filadelfia med melis og llitt sitronskall på toppen
Fisk med CV Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Med smør menes margarin type soft flora, også er det kjempeviktig å lage kaken MINST 1 døgn i forveien. Den smaker myyye bedre når den har stått et døgn på kjøla.
prysseluskan Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Denne synes jeg er veldig god: 100 g valnøtter (kan droppes) 2 middels store gulrøtter 2 1/2 dl hvetemel 1/2 ts salt 1 knapp ts kanel 1 ts bakepulver 1/2 ts natron 1 1/2 dl solsikkeolje 2 toppede dl rårørsukker (jeg bruker vanlig farin) 3 egg, ett om gangen Glasur: 200 g philadelphiaost 5 ss siktet melis 2 ss lime- eller sitronsaft Smør og strø en liten langpanne 20x30 cm (jeg bruker springform, men bommer ofte på steketiden da). Varm stekeovnen til 175 grader. Grovhakk valnøttkjernene. Skrell og riv gulrøttene. Sett til side. Mål opp hvetemel, salt, kanel, bakepulver og natron. Bland alt godt. Visp solsikkeolje sammen med sukker i en rommelig bakebolle. Rør deretter i 3 egg, ett om gangen. Rør godt mellom hvert egg. Ha i gulrot og nøtter. Vend til slutt i melblandingen. Bland alt godt sammen. Hell røren i den smurte formen. Stek kaken i 30 minutter. La den bli helt kald. Smør på et tynt lag glasur laget av most romtemperert fløteost som er blandet med siktet melis og presset sitron- eller limesaft. Har en oppskrift til som jeg fikk her inne en gang som også er veldig god, skal finne den frem...
prysseluskan Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Gulrotkake Stekes 1 time på 180 grader. Rund form 24 cm, smurt/meldrysset form, på midterste rille. 4 egg 3 dl sukker - piskes 3 dl hvetemel 2 ts natron 2 ts kanel 1/2 ts salt 1 ts vaniljesukker 1 1/2 dl olje 4-5 rå gulrøtter, revet (el 5dl) Tørt og vått vekselsvis som kaker ellers. Glasur: 2 pk naturell ost (Tine) 100 gr mykt magarin 200-250 gr melis 1 ts vaniljesukker Alt blandes/vispes og smøres på avkjølt kake.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2007 takk takk takk... tror dette holder en stund. takk takk takk, men jeg må jo lage kaka nå om den skal stå 1 døgn, burde jo egentlig gjort det i går eller i formiddag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå