Kirsebæra Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Jeg døpte sønnen min først...jeg skrev vorfor i tråden hvorfor døper dere/døper dere ikke... Vi har litt lyst å ha navnefest neste gang for å se hvordan den seremonien er...Hva syns dere? Blir det litt...rart? først dåp og så navnefest?
Melkerull Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jeg vil synes det var litt rart. Jeg tror ikke det er vanlig.
Kirsebæra Skrevet 9. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2007 Nei det var det jeg også tenkte på... men sambo har litt lyst å prøve ut navne fest...kan jo hende søs tar navne fest så da får vi jos ett den seremonien...*lure*
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Jeg kan nok tenke meg at når du har sett en Navnefest, så syns du det blir litt tomt? Hvilke fremtidsløfter gir de? Jeg tror nå det fins en Gud som ser hvordan vi har det og lover å bære barna våre gjennom livet selv om vi lever i en vanskelig verden. Det ser ikke alltid slik ut, men jeg skjønner ikke hvordan livet skulle bli uten å få lov å tro det. Navnefesten gir jo ikke noe trygghet for fremtiden, vel?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Det er aldri forsent å ta til fornuft. Lykke til med navnfesten!
Kirsebæra Skrevet 9. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2007 Hva mener du egentlig med at det er aldri for sent å ta til fornuft? mener du at du ser ned på de som ikke tror? Jeg døpte ikke barnet mitt fordi jeg tror på gud, men fordi det er tradisjon... jeg sluttet å tro på gud da mamma døde... For hvilken gud vil virkelig ta i fra ett 16 år gammelt barn miste moren sin, når det er den eneste omsorgspersonen jeg noen gang har hatt? Har ikke hatt kontakt medmin far og det var bare jeg, mine søsken og mamma... For meg finns det ingen gud så det er ikke noe fornuftig for meg å tro på gud...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Det jeg mente var; At siden hun vurderer navnfest nå, så har hun sikkert døpt den første pga tradisjon- som jeg mener er feil grunnlag. Altså, hun har tatt til fornuft og følger sitt livssyn- altså ikke døpe fordi hun ikke er religiøs. Da er navnefest et fint alternativ.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Hvorfor må det være et organisert alternativ til dåp? Hva med å lage en fest/selskap privat uten noen form for seremoni.
Lillepusen & Lilleprinsen Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Hihi, aldri for sent å ta til fornuft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå