Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra min fastlege at slike kurs ikke var nødvendige. Å så har vi ikke akurat de beste tilbudene her i komunen.

Men blir litt usikker nå om det kanskje kan være lurt å vite litt om pusteøvelser og teknikker. Kanskje litt vanskelig å forklare, men er det noen som har lyst til å prøve? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne jeg. ;)

Skrevet

Finnes det sånne kurs mer da?

Da vi var på svangerskapskurs sist gang snakket de ikke om pusteøvelser, men sa bare at det guider jm deg gjennom under fødselen.

Og det gjorde hun...

Skrevet

Jeg syntes pusteøvelsene er viktige.Det merket jeg godt under min tredje fødsel.Da fikk jeg det veldig bra til.Med de to første klarte jeg det ikke skikkelig.Holdt mange ganger pusten hver gang det gjorde vondt.Og det skal en jo ikke gjøre.Med tredjemann konsentrerte jeg meg virkelig om å få dette til og det hjalp veldig,for da hadde jeg noe å virkelig konsentrere meg om når riene kom.Du trenger vel ikke gå på kurs for å lære det.Spør heller en jordmor hvis du går til det.Og tren på det hjemme.Lykke til

Skrevet

Om du har mye kynnere som er ganske sterke (som meg) er det en utrolig fin mulighet til å øve seg på pusteøvelser...

Er jo det samme, bare sterkere når det er rier.

Gjør vondere når man puster for fort, slutter og puste osv.

Så er mye bedre å virkelig BARE konsentrere seg om pusten, å det å prøve å være roooolig. hihi:)

Skrevet

Ikke nødvendig? Typisk legekommentar. Selvfølgelig klarer man seg uten, men det er jo bevist opp og ned og i mente hvor mye pusten kan hjelpe i forhold til smerter. Yoga for gravide er det mange som går på, og de skal vist være gode i forhold til dette med å lære pusting. Finnes det ikke slike kurs der du bor kan du kanskje bli med på et vanlig yogakurs? Kan uansett ikke skade å puste godt:)

Skrevet

vil absolutt anbefale yoga for gravide, eller et annet yogakurs med pusteteknikk - nå vet jeg ikke hvordan fødselen blir, men det har allerede vært en styrke ift avslapping og kynnere under svangerskapet, og jeg har med meg en ro som gjør at jeg bare gleder meg til fødselen.

Skrevet

slo meg at det sikkert ikke er alle steder som har det beste yogatilbudet heller - se om du kan finne en video el dvd på nett??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...