Gå til innhold

Lurer, ang. mengde melk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mme skal en på 6-7 mnd. minimum ha i døgnet?

Jeg skal slutte å amme, og også introdusere grøt, middag osv. og synes alt dette er litt vanskelig. Vet ikke helt hva vi bør gi når og hvor mye osv., så det er bare å komme med inspill på det også....om noen vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det står nokså greit forklart på MME pakken hvor mye barnet skal ha...

Skrevet

Det står i hvert fall på NAN-pakkene sånn ca. Men jeg lurer på hva MINIMUM melkemengde de bør ha pr. døgn er. Grunnen er at vi får store barn, og vil derfor gi de oftere vann enn melk, så lenge de får den melken de skal.

Skrevet

Heisann! Er i grunn i samme situasjon som deg. Har gitt mme fra starten jeg da. Men skal nå til å introduserer grøt. Og etter hvert middag.

Det jeg tenker da er at i starten blander jeg bare grøt i litt av den melka jeg gir til vanlig på et av måltidene. På dagen. Så gir jeg resten å drikke etter grøten.

De skal jo uansett ikke ha så mye melk lenger når de starter på mer fast føde.

Slik som nå har jeg gått vekk fra å bruke malt, så da gir jeg svisker, da gir jeg heller ikke så mye melk som jeg gjorde før.

Etterhvert som grøtmåltidet er oppe i full posjon kommer jeg til å bare gi vann ved siden av. Dette måltidet regner jeg med blir enten morgen eller kveld i starten, deretter blir to måltider med grøt.

Kommer også til å gi vann til middagen når den blir introdusert.

Vet ikke om det var noe slik du var ute etter jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...