Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Er det noen her som har fått satt inn spiral og kan fortelle litt om det? Skal sette inn kobberspiral til uka, og kjenner jeg gruer meg litt...
Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jeg syntes ikke det gjorde vondt, men jeg har hørt om andre som har "skjelv" (vet at det ikke heter det) livmor og da er det vanskeligere å sette inn spiralen. Kan tenke meg at det er vondere da. Men da jeg fikk satt inn hormonspiral var det absolutt ikke verre enn en vanlig GU.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 ja på meg var det jævlig vont. jeg svimte nesten av etterpå. men det var værre da kroppen min fant ut at den ikke skulle være der. min erfaring ikke alle andres altså. noen jeg kjenner syntes ikke det var spes vondt, og den ble sittende.
Kirsebæra Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Akkurat i det gynekologen satte en klemme over...hva d nå enn heter, så var det litt sånn, AU, men så var det over...det varte bare ett par sekund..og etterpå hadde jeg menssmerter i en dag, men ellers har jeg ikke vært plaget...
Gjest Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Synes ikke det var vondt verken å sette inn eller ta den ut :-) Ubehagelig ja, men det er jo enhver form for GU...
Mammasin Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Min lege advarte meg at det kunne gjøre litt vondt eller være ubehagelig. Hun sa jeg skulle ta to paracet før jeg kom. Jeg tok en voltaren og en paracet en time før jeg gikk dit. Det var litt ubehagelig men mest fordi jeg lå og ventet på at det skulle gjøre vondt. Det gikk helt fint. Ikke smerter. Vær forberedt på alt så blir man ikke så overrasket..jeg var nemlig ikke klar over at jeg skulle blø i en mnd tid etterpå:-) Men nå tre mnd senere er alt fint. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Ikke hvis du går til en som har erfaring med å sette inn. Oppsøk en spesialist i gynekologi/kvinnesykdommer.
MammantilKaja Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Da jeg skulle sette inn spiral ble jeg anbefalt å ta 2stk ibux 2 timer før, fordi d er muskelavslappende og d funket bra;) Var ik vondt. Lykke til
*orginalt* Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Satt inn kobberspiral i dag faktisk, og jeg synes det gjorde litt vondt. Fikk sånn ubehag som man får når man tar celleprøve, og så fikk jeg en kraftig mensenkrampe. Men det varte jo ikke lenge, så man overlever det. Og som legen sa: Du har jo født! :-p Nå håper jeg at den funker som den skal. Tenk så deilig å slippe og ta p-pillen hver bidige dag. Digg!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 jeg har 4!!! erfaringer med spiral. første gang kobberspiral som jeg ikke husker noen smerter fra - etter første fødsel andre gang skulle jeg bytte til hormonspiral etter et år. det var vont - holdt på en time uten å få det til ble da sendt til gyn pol på sykehuset - det gikk fort - jeg grein meg til bedøvelsessprøyte så ingen smerter da etter denne fødselen grudde jeg meg men det gikk nå på et vis - men det var vondt - som sterke mens smerter - tok lang tid osgså men trøsta er at jeg mister mens og er trygg i mange år - men det blir nok ikke flere innsettinger på meg
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Jeg syntes det var vondt å sette den inn, legen min kløna litt og jeg hadde bakovervendt livmor så det var visst litt vanskelig, det var like før hun henviste meg til spesialist, men så gikk det i siste liten. Hadde menssmerter et par dager etterpå,. og blør fremdeles litt ( satt den inn for en uke siden)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #12 Skrevet 14. august 2007 Omtrent som å ta celleprøve, så ikke vondt, men litt ubehagelig. Gikk veldig fort. Hele greia var over på få minutter hos fastlegen. Det som tok mest tid, var at hun fomlet med pakkningen den lå i, og at hun tørket livmorhalsen med et par lange bomullsdotter før hun satte den inn (det gjorde overhodet ikke vondt). Så fikk jeg mensmurringer i 24 timer etterpå, og blødde med truseinnlegg i ca 4 dager. Ingen ting å grue seg til.
Gjest Renate&Nydelige Christina Skrevet 14. august 2007 #13 Skrevet 14. august 2007 Ganske vondt ja...:-/
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. august 2007 #14 Skrevet 14. august 2007 Legen prøvde og sette den inn 3 ganger på meg og det gjorde ganske vondt,hun fikk ikke satt den inn.så jeg fikk satt den inn ved narkose på ullevål.Men har du født så er jo det og sette inn en spiral innenting. Lykke til ,det går nok bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå