Gå til innhold

Noen som har lest den nye Ragde-boka????? Jeg er frustrert!!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei på jobben leser den nå. Sier at hun nesten ikke får lagt den fra seg. Hun synes de forrige bøkene henens var rå gode.

Skrevet

Det synes jeg også, men dette skulle jo være den siste....Hm, lurer på flere ting, men vil ikke røpe noe for de som ikke har lest den;-)

Skrevet

Har ikke lest den. Men har flere signerte bøker fra henne. Har fått kjøpt dem av søstra hennes :)

Men treige meg har enda ikke lest noen av dem. Må få ut finger'n skjønner jeg :)

Skrevet

Jeg driver å leser Eremittkrepsne nå, hva heter den nye boka? Sånn at jeg får kjøpt meg den også : )

Skrevet

Den heter "Ligge i grønne enger" :-)

Skrevet

Definitivt. Du må nok bare sette i gang:-)

Skrevet

Ferdig med den siste i dag, ja.

Joda, litt frustrert, men jeg var "åpen" for at utviklingen kunne bli omtrent sånn da jeg begynte å lese... Denne tredje boka er langt fra så god som de to første, men det ventet jeg vel nesten ikke heller....

Skrevet

Nei, men jeg sitter vel her med en følelse at hun likså godt kunne stoppet etter den andre........Er mer frustrert nå , enn da jeg var ferdig med den!!!

Skrevet

Mnmntjanei.... Ikke helt enig i det, at hun like gjerne kunne stoppet etter nr 2, DEN måtte jo bare få en fortsettelse, med den avslutningen!!! Men faktisk så synes jeg Ragde på en måte har gjort et grep her som linker boken veldig godt opp mot virkeligheten. Slik som Torunn har det i denne boken, og avgjørelsen hun tar, speiler nok følelsen til mange som er i liknende situasjon. Det er absolutt ikke enkelt å være odelsjente (eller -gutt, for den del) i dag, og særlig ikke hvis man "blir kastet ut" i det, som Torunn ble. Situasjonen i norsk landbruk er vanskelig, og slik sett speiler boka virkeligheten. Synes denne boka ble mer en slags "dokumentar" enn en roman.

Skrevet

Takk for en meget reflektert oppsummering:-)

Du har nok helt rett, men jeg er vel en av de som liker best "happy endings" he, he....og da ble jeg frusrtrert av denne slutten. Men når det er sagt, så gir hun helt sikkert et veldig reelt bilde av hvor vanskelig det kan være. Dessuten så trenger det vel ikke være "happy endings" på alt.....Det er jo ikke sånn IRL......

;-)

Skrevet

Flere som har lest den nå?

Skrevet

Ble ferdig i går kveld. Elsker det levende og detaljerte språket til Ragde. Synes den endte trist, men reellt. Synes bøkene i bunn og grunn handlet om egoisme. Tor, mora, Margido, Erlend- også skulle stakkars Torunn samle trådene, rydde opp i alle menneskelige forhold og få gården på fote? Er budskapet litt at det er tøft å være snill og pliktoppfyllende pike (eller gutt, for den saks skyld)?

Kom igjen, hva mener dere?

Moro med en litterær diskusjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...