Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Ei på jobben leser den nå. Sier at hun nesten ikke får lagt den fra seg. Hun synes de forrige bøkene henens var rå gode.
En_av_hver Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2007 Det synes jeg også, men dette skulle jo være den siste....Hm, lurer på flere ting, men vil ikke røpe noe for de som ikke har lest den;-)
Dotten Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Har ikke lest den. Men har flere signerte bøker fra henne. Har fått kjøpt dem av søstra hennes Men treige meg har enda ikke lest noen av dem. Må få ut finger'n skjønner jeg
Mamma til HogM Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Jeg driver å leser Eremittkrepsne nå, hva heter den nye boka? Sånn at jeg får kjøpt meg den også : )
En_av_hver Skrevet 9. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2007 Den heter "Ligge i grønne enger" :-)
En_av_hver Skrevet 9. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2007 Definitivt. Du må nok bare sette i gang:-)
Gjest Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Ferdig med den siste i dag, ja. Joda, litt frustrert, men jeg var "åpen" for at utviklingen kunne bli omtrent sånn da jeg begynte å lese... Denne tredje boka er langt fra så god som de to første, men det ventet jeg vel nesten ikke heller....
En_av_hver Skrevet 9. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2007 Nei, men jeg sitter vel her med en følelse at hun likså godt kunne stoppet etter den andre........Er mer frustrert nå , enn da jeg var ferdig med den!!!
Gjest Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Mnmntjanei.... Ikke helt enig i det, at hun like gjerne kunne stoppet etter nr 2, DEN måtte jo bare få en fortsettelse, med den avslutningen!!! Men faktisk så synes jeg Ragde på en måte har gjort et grep her som linker boken veldig godt opp mot virkeligheten. Slik som Torunn har det i denne boken, og avgjørelsen hun tar, speiler nok følelsen til mange som er i liknende situasjon. Det er absolutt ikke enkelt å være odelsjente (eller -gutt, for den del) i dag, og særlig ikke hvis man "blir kastet ut" i det, som Torunn ble. Situasjonen i norsk landbruk er vanskelig, og slik sett speiler boka virkeligheten. Synes denne boka ble mer en slags "dokumentar" enn en roman.
En_av_hver Skrevet 9. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. august 2007 Takk for en meget reflektert oppsummering:-) Du har nok helt rett, men jeg er vel en av de som liker best "happy endings" he, he....og da ble jeg frusrtrert av denne slutten. Men når det er sagt, så gir hun helt sikkert et veldig reelt bilde av hvor vanskelig det kan være. Dessuten så trenger det vel ikke være "happy endings" på alt.....Det er jo ikke sånn IRL...... ;-)
Francesca Johnson Skrevet 10. august 2007 #15 Skrevet 10. august 2007 Ble ferdig i går kveld. Elsker det levende og detaljerte språket til Ragde. Synes den endte trist, men reellt. Synes bøkene i bunn og grunn handlet om egoisme. Tor, mora, Margido, Erlend- også skulle stakkars Torunn samle trådene, rydde opp i alle menneskelige forhold og få gården på fote? Er budskapet litt at det er tøft å være snill og pliktoppfyllende pike (eller gutt, for den saks skyld)? Kom igjen, hva mener dere? Moro med en litterær diskusjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå