Gjest Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Har så lyst til å bake ... eller lyst & lyst ... er vel mer fysen på ALT ... Noen med en god oppskrift ....alt av interesse
dumme mamma Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 se detsoteliv.no. Sinnsykt mye godt. Anbefaler Oreo Cake Original og SacherTorte
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 anbefaler også den siden der! Jeg har laget milkyway-kake og den var knallgod. Har allerede lagt flere til som favoritter som skal bakes når jeg får tid:)
Gjest Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 å herregud ... hvordan kunne du sende meg inn DER ... Kommer jo aldri til å klare å bare lage EN kake nå ... tihi
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 En_av_hver : lyst til å dele oppskriften med oss da?
En_av_hver Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 HER ER OPPSKRIFTEN: 475 g smør 9 egg 12 dl sukker 6 - 6,5 dl hvetemel 9 - 12 ss kakaopulver (jeg bruker vanlig kakao) 3 ss vaniljesukker evt. 1 kopp fint hakkede mandler evt. en plate mørk kokesjokolade hakket i småbiter til å ha oppå kaken - Smelt smøret, og la det avkjøle litt - Visp egg og sukker til eggedosis - Bland mel, kakao og vaniljesukker godt - Tilsett melblandingen og smøret vekselsvis i eggedosisen, ha mikseren på lav hastighet - Tilsett evt. mandlene til slutt - Kle en langpanne med bakepapir - Hell røra i langpanna, og bre den jevnt utover - Stekes på 150 grader i 45 - 60 min. i nederste del av ovnen. Kaken skal være litt "bløt" inni. - Legg på sjokoladen når kaken har stekt i ca 15 min - Kaken avkjøles i langpanna - Dryss på litt melis med en sil når kaken har avkjølt en liten stund (er kaken for varm, smelter melisen ned i kaken, er kaken for kald, fester ikke melisen seg) LYKKE TIL! HÅPER DET SMAKER Denne er såååååå god. Jeg pleier å ha to plater med kokesjokolade på toppem, det blir såå godt!!!! Kos dere jenter:-)
Lui Lui Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Jøss, den virket helt sinnsykt god, tror jammen meg jeg må lage!
Gjest Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 den gule ostekaka med sitron på www.detsoteliv.no... jeg lover dere at den er knallgod! beste ostekaka jeg har smakt...
gærne ko Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Den her er kjempegod! Nøttebunn med krem og pærer Følg nr. 1-6, og så er den klar! 1) Botn: 150 gr malte nøtter/mandler 4 eggekviter 150 gr melis 1/2 ts kveitemjøl 1/2 ts bakepulver Pisk eggekviter og melis godt, og bland i resten.Steik ved 180 gr i 30 min. 2)Gul eggekrem: 4 eggeplommer 100 gr sukker 1/2 dl fløyte Kok forsiktig opp (ta av varmen med en gong det koker opp) og pisk inn 80 gr smør til slutt. Avkjøl. 3)Sjokoladefyll: Kok opp 1 dl fløyte og 1 plate sjokolade, ha over den gule kremen. 4)1 pk piska fløyte. Ha på toppen av sjokoladefyllet 5)Pynt med hermetiske pærer i skiver 6)Pynt med restar av sjokoladefyllet
Lille Filur Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Den kaka hørtes god ut en_av_hver! Ikke noe melk? Egentlig trodde jeg at brownies ikke hadde egg jeg, det er i alle fall det som er historien bak den=)
En_av_hver Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 He, he. Tror du blåser i historien når du smaker den hi, hi. Den er vel ikke av de sunneste, men desidert den beste. Den er super å fryse og kan tines i mikron. Serveres med et dryss melis og gjerne sammen med jordbær.....åååå, får nesten vann i munnen bare jeg tenker på det :-)
Lille Filur Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Nam nam nam tror nok den skal prøves;o) Men du, hvor stor langpanne bruker du? ca 30x40?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå