Willemo Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 I går fikk jeg svar fra universitetet at jeg kom inn på videreutdanningen jeg søkte på. I tillegg kommer sjefen og vifter med et supert jobbtilbud, 100% som jeg kan plukke bort vakter fra slik at det blir en 75% om ønskelig. Studiet er på deltid. Jeg kan klare begge deler. Problemet er at jeg har en mann som jobber masse. Tre unger mellom 2 og 9. Noen som både jobber og studerer som vil dele erfaringer, eller noen som har noen råd og gi?
Sjefsmegga Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jegf vet bare at jeg brente lyset i begge ender da jeg jobba 80% og gikk skole på deltid for noen år sida... Da var jeg aleine med guttungen også....hadde mye hjelp med ham..men det skar seg uansett desverre. Jeg ville jobba litt mindre og had mer tid til både unger og skole... I hvertfall hvis vi hadde klart oss økonomisk. Noen mulighet for at mannen din kan jobbe litt mindre?
Ulme Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Jeg hadde ikke gjort det om studier og 75% stilling betyr mer enn 100% til sammen. Med 3 barn betyr det at enkelte dager vil bli meget hektisk? 3 barn som skal følges opp med stell, aktiviteter, skole og bhg tar jo tid....og du sier at mannen jobber mye. Det betyr igjen at mye faller på deg? Jeg vet ikke, noen er bygd for en slik tilværelse. Selv har jeg mer enn nok med 100% stilling, 2 barn, hus og samboerskap
Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Er for tiden i permisjon med 3 barn pluss snuppa til min søster. Tar deltids studie som jeg kun får mulighet å lese på kveldstid etter leggetid for barna. Sambo her også jobber fra natt til sent på dagen og har ikke mulig å avlaste meg til lesing. Fram til nå syntes jeg det har gått greit å lese på kvelden, men blir en del sene kvelder da.
Gjest ->>- Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Jeg jobber 100-150% og studerer noe lignende. Har 2-4 unger mellom to og åtte, men to av dem utgjør noen av jobbproentene. Har dog også en fru som ikke nødvendigvis jobber masse, og vi har begge fleksible jobbtider. Og som vi alle vet henger jeg jo her til alle døgnets tider, så sånn fryktelig slitsomt kan det ikke være ... Altså, det er tidvis veldig hektisk. Men studier kan effektiviseres, skippertaksmetoden er glimrende, det går utmerket an å pugge til eksamen mens man lager middag og hjelper eldsten med lekser, skrive oppgave på laptop ved lekeplassen i parken osv. Jeg tror det går helt greit, forutsatt at du kutter ned til 75% jobb og at partneren din er innstilt på å hjelpe til - greit at han jobber mye, men nå vil også du jobbe mye, så han må være med på tankegangen at barneomsorg og husholdning er like mye begges "problem."
blond Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Kall mannen din hjem og start studiet. Ikke start studiet hvis mannen din ikke er inneforstått med hva det innebærer av endringer for hele familien og for han sin del: hvor mye mer han må gjøre og engasjere seg. Ellers kan du kanskje plukke ut flere vakter slik at du f.eks jobber 50%? Eller vente med studiene.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Min situasjon: Alene med to barn på 5 og 8 år, liten avlastning, jobber 100 % og studerer 50-60 %. For meg går det kjempebra. Men det er fordi jeg slipper å møte noe særlig på forelesninger. Det krever selvdisiplin, men jeg har gjort det en stund nå og har rutinene inne. Får til og med bra karakterer. I eksamensperiodene så blir jeg selvfølgelig mer sliten enn vanlig, for da er det mer intens. Men har jeg vært flink til å lese gjennom året går det bra. Er det lang vei til studiet? Er det mye å lese? Er dette noe du virkelig vil sllik at du ser frem mot studiene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå