Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Hadde dere prøvd flere sykluser? Når hadde dere sex? Brukte dere EL tester?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Min "oppskrift" på å bli gravid var veldig enkel....jeg sluttet med p-pillene..... Ble gravid med en gang, fikk ikke engang mensen først!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Annenhverdag med sex mellom to mens, er en ganske bra metode for å treffe på eggløsning- uansett når den er. Og er alt annet OK med festing, hormoproduksjon etc, blir det nok bebis. Funka veldig bra for oss- og mange flere jeg kjenner :-) Lykke til!
lillegull:) Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 slutta på pilla i beg av sept, positiv test 5 november:) så to mnd da.. vi hadde sex hver dag, er i grunn den beste oppskriften. gadd ikke stresse med disse el testene jeg. har man sex hver dag eller annenhver dag treffer man ganske sikkert i el perioden.. ellers så lå jeg med beina høyt etter sex.. og husk at friske sædceller kan leve inni deg opptil 5 dager.. så de er smarte..hehe:)
Ioren Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 absolutt ingenting.. slutta ikke på prevansjon en gang...
ana baroma Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Sluttet å tenke på å bli gravid. Glemte å telle, planla ingen sex osv:) Og DA satt den, hehe.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 hadde vært uten prevensjon i tre mnd da vi ble gravide.Første mnd tok vi veldig rolig, hadde sex nå og da, og gjorde ikke så mye ut av det, andre mnd var jeg bortreist midt i syklusen, og siste mnd brukte vi EL-test.Og da ble det full klaff også!=)
MissBenz Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Slutta på p-pillene i oktober i fjor pga bivirkninger, men skulle ikke bli gravid enda. Men da jeg skulle bli gravid i februar, rekna jeg ut når jeg hadde eggeløsning å det var på en torsdag, hadde da sex mandag, tirsdag, onsdag, torsdag å fredag, 2-3 ganger hver dag, å d gikk =) Venter ei jente da...
@nemone Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Vi må ha slurvet litt eller vært uheldige med prevensjonen.... Har blitt gravid 2 ganger, begge gangene uten å prøve. Første gangen sluttet jeg på pillen 1 mnd før så da var jeg forsåvidt klar over at noe kunne skje, men vi hadde ikke tenkt å begynne med prøving før noen mndr senere, denne gangen brukte vi kondom, men må ha vært uheldige (eller heldige alt etter som hvordan man ser det...) en eller annen gang.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Det tok litt tid før jeg ble gravid. Åtte pp først som endte i MA og så fem pp før jeg ble gravid igjen og den gangen klorte den seg fast. Før jeg ble gravid første gangen gjorde jeg ikke så mye mer enn å ha regelmessig sex, men etter MA ble jeg mer obs på hvordan kroppen min fungerete. Kjøpte EL-tester og hadde mye sex før og under el, og første pp ved bruk av EL-tester satt spiren.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Vi hadde prøvd lenge, og var nå blitt henvist til gyn på sykehuset for å begynne utredning...så vi bestemte oss for å droppe det hele til vi hadde vært der...ikke stresse., men vi kom aldri til sykehuset til utredning for vi ble gravide JIPPI... og nå går vi bare å venter på at gutten vår skal komme!
simsalabima Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Glemte å ta med p-pillene hjem på juleferie..
KS 15.08.07 Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Prøvd i to år ! Brukte El tester og hadde sex på EL-dag, dagen før, dagen etter, dagen deretter osv. Hadde flere måneder hvor vi hadde sex nesten hver dag...(minimum annenhver). Oppskriften på graviditeten må ha vært en av følgende; 1) Hsg (røntgen av egglederene med kontrast) som kan ha løsnet noe (ble gravid i første pp etter dette) 2) Vi fikk en liten kattunge 3) Vi begynte å planlegge bryllup (og ble stresset på grunn av det i stedet)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Gikk på p-piller! hihi.Miracles happends...;P
kaur *har født!* Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Hadde mere sex enn vanlig og kuttet ut kondomen.... that's it! tenkte ikke tanken på at jeg skulle bruke EL-tester.... hadde sex jevnlig hele mnd. satt som et skudd 1.pp
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 Droppa kondomen og hadde kanskje sex litt hyppigere enn vanlig... treff på 1ste forsøk
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #17 Skrevet 9. august 2007 Dette var i desember, og jeg tenkte det var dumt å bli gravid i juebordsesongen. Så droppa EL-tester, droppa BIM, droppa å telle dager, droppa sex hver dag i perioden jeg kanskje hadde EL og hadde bare sex når vi hadde lyst. Og da satt spira gitt :-) Viste seg vi bare hadde sex 1 gang mens jeg hadde EL, og vi venter nå ei jente om 14 dager.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #18 Skrevet 9. august 2007 Hadde tatt av meg p-plasteret fordi jeg skulle prøve å hoppe over mensen en mnd og det resulterte i at jeg fikk mensen 2ganger i mnd isteden for en.. Og begynte å bli litt lei. Så da skulle jeg ha plasteret av frem til mensen var i orden igjen.. Så jeg og sambo skulle holde oss i sjakk, eller bruke kondom dersom vi absolutt ikke klarte å holde oss. Så kom eggløsnings dagen min samme mnd jeg hadde tatt av plasteret, jeg sa til sambo at nå er det uaktuelt at vi har sex, for jeg ville ikke bli gravid (og stoler absolutt egentlig ikke på det å bruke KUN kondom, har feila for meg x-antall ganger før). Så begynte han å hisse meg opp bare for å være slem.. og jeg klarte ikke å la være og nærmest "voldtok" han. Så vi hadde sex med kondom.. og igjen.. den feila.
Krokka og prinsessa Skrevet 9. august 2007 #19 Skrevet 9. august 2007 Stressa ned! Hadde prøvd i 5 perioder uten hell. 6. periode var vi på besøk hos foreldrene mine (i jula), og bestemte oss for å ha "pause" fra EL- slim og eggløsningsperiode. Tenkte liksom ikke på det! Helt tilfeldig at vi hadde sex så det klaffet altså ;o)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #20 Skrevet 9. august 2007 Eter tre mndr med prøving, sex annenhver dag og hver dag rundt perioder jeg TRODDE jeg kunne ha EL, så kom en måned hvor først jeg var syk, så sambo (= veldig lite sex) så reiste jeg bort i tre-fire dager gjennom jobben. Over to uker (muligens tre også)etter siste gang med sex, og 14 dager over IKM så testet jeg positivt ) Aldri brukt EL tester
Anne-B. Skrevet 9. august 2007 #21 Skrevet 9. august 2007 Drakk en kopp salviete på morran fra første dag mens til EL (eller da jeg trodde jeg hadde, fant den ikke, så satsa på at to uker var bra).
marghald Skrevet 9. august 2007 #22 Skrevet 9. august 2007 Tok ut hormonspiralen. Ventet til mensen kom. Talte dager og hadde sex 2 ganger om dagen i 4 dager (phu!). Gravid på første forsøk!
Gjest Skrevet 9. august 2007 #23 Skrevet 9. august 2007 Drakk litt solvipect hver morra før el og noen dager etter
@nne p@ l@nne Skrevet 9. august 2007 #24 Skrevet 9. august 2007 Uten om at jeg ikke gikk på prevensjon, gjorde jeg ikke noe annerledes. Men har jo to barn fra før av så, var ganske avslappet og tenkte ikke så mye på at vi prøvde å bli gravide. Tok ikke så lang tid:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå