simo_04+07 Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Jeg har fått overtidskontroll på Ullevål to dager etter termin pga. risikosvangerskap (svangerskapsforgiftning sist, som endte med ks i uke 31) I dette svangerskapet har alt gått bra, blodtrykket er bra og normal vekst. Jeg vet jeg skal ta ctg + ultralydkontroll. Er det noen som vet hva mer som skjer på kontrollen og er det noe håp om at jeg blir satt igang?
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Jeg har overtidskontroll på Ullevål på tirsdag. Jordmor sa at først blir det tatt ctg undersøkelse i ca 30 min, så en vanlig kontroll (sf mål, blodtrykk, urin etc), en vaginal undersøkelse for å sjekke modning og hvilken igangsettingsmetode de skal benytte (gele eller drypp) og til slutt et UL. Videre sa hun at dersom noe tilsa at jeg burde settes igang med en gang, type lite fostervann, så ville det skje på tirsdag (med en liten pause til å dra hjem å hente bag etc), men mest sannsynlig vil jeg få ny time onsdag eller torsdag for igangsetting. Onsdag er min 14. dag over termin.
simo_04+07 Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 Takk for svar Håper du kan fortelle hvordan det gikk på kontrollen. Ellers får du ha lykke til med fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå