Gå til innhold

Noen som vet..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man som gutt har gjort noen gravid, men ikke vil ha noenting med mor/barn å gjøre...kan man fraskrive seg alt ansvar og da slippe unna barnebidrag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan gjerne fraskrive deg alt ansvar, men barnebidrag må du betale, det er lovpålagt.

Skrevet

Mor kan kreve dna prøve. Viser testen at han er faren så slipper han ikke unna. (og staten betaler da for dna testen)

Viser testen at han ikke er faren så må mor betale for dna prøven selv.

(venninne av meg som var oppi denne situasjonen.)

Skrevet

Han kan vel også kreve dna test vel? Må han betale for denne selv? Er det dyrt?

Skrevet

Var ett eller annet om at mannen kunne kreve dna og fikk dekt dette. Siden så mange fostrer opp et barn som ikke er deres. Vet ikke om det ble slik.

Du må kanskje gå rettens vei for å få tatt en dna prøve.

Ikke skriv eller oppgi at barnefaren er ukjent, da har du ikke krav på barnebidrag.

Skrevet

Du må ikke gå rettens vei for dna..

Va oppi dn samme situasjon for snart 5 år sia, Hadde skrevet på papiran kæm som va barnefar, men han nekta..

Så endte da opp me å ta dna..

Å han va da faren :o)

Kan ikke huske æ betalte nåkka..

Å huske ikke helt kordan æ fikk gjort detta, om æ måtte levere søknad te trygdekontoret el nåkka i dn duren..

Huske ikke...

Lykke til

Skrevet

Dna testen kostet rundt 6000kr tror jeg da venninnen min gjorde dette for ca 4 år siden.

Ja han kan også kreve testen! Han må betale om det viser seg at han er faren. (tror det var sånn,men husker ikke 100%)

I min venninnes situasjon så var hun 200% sikker på at det var han som var faren,men han trodde henne ikke (de hadde gått ifra hverandre da hun fant ut at hun vra gravid) Han krevde derfor dna test.. det viste seg at han var faren og måtte betale for testen selv.

Skrevet

Okei...lurer bare fordi en kompis er i en sånn situasjon...han har fått beskjed om at det er han som skal bli pappa, men vet at hun har vært litt rundt omkring.. (de er ikke sammen)

Han mener datoer og sånn stemmer, men vil ta en test for å være sikker..

Håpløs situasjon å være i ettersom det overhodet ikke er frivillig, og hun sa hun gikk på pillen

Skrevet

Skjønner han veldig godt. Var jeg han så ville jeg helt klart krevd dna prøve for å være sikker.. uansett om han må betale eller ikke så er det verdt det..

Er mange menn i verden som er pappa uten å være pappa... og også omvendt. trist.

Jeg synes personlig at det burde være test ved alle fødsler.. men det er jo ikke mulig pga kostnadene og at folk ikke ønsker å gi bort sitt dna, for da blir det for evig registrert.. og i noen tilfeller kan man nekte å gi dnaprøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...