moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Nå er jeg så lei... Og sliten... Lillemor sovner så godt som aldri "alene". Enten sovner hun ved puppen, ellers så må hun bæres/koses i søvn. Kosen hun vil ha er gjerne pupp, men så kommer jo melka og da begynner hun å gråte. Så sitter jeg her da, og aner ikke om hun er sulten eller vil ha kos. Og må jo forsøke å gi henne mat, gjerne 5-6 ganger ila en halvtime... Resultatet er at hun gråter hver gang Det er jo helt umulig for meg å vite om hun plutselig er mer sulten, så hvordan skal jeg kunne nekte henne å få pupp liksom. Dette sliter meg fullstendig ut, har mest lyst til å returnere hele ungen Tar gjerne imot tips og råd!!!
Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 ...fulgte det med sånn returskjema fra sykehuset? for innimellom...grrrr! hihi Minste penta pleide å være akkurat ånn som du beskriver. Måtte snike vekk puppen og lure inn smokken etter at han hadde sovna i maten. Etter noen dager holdt det å dytte inn smokk når han ble trøtt, han koste seg like mye med den som med pupp. Lykke til!
tuppemor-75 Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 dette høres kjent ut! førstemann måtte vi lære å sovne selv, da hun ikke klarte det. (vi ble som dere, veldig slitne av å puppe og bære i søvn). og vi brukte en form av ferbersmetode. den virket etter kun 2 dager, og ca 1 times usammenhengende skriking. jeg får vel pepper nå fordi jeg skriver at vi brukte metoden, men det gjorde vi, og der funket veldig bra for oss, og den reddet hverdagen til to svært slitne foreldre, som plutselig fikk mye mer overskudd da deres lille baby endelig klarte å sovne på egenhånd.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2007 Grrrrrrrr ja :'( Problemet er bare at hun merker not irritasjonen, og da sovner hun i hverfall ikke... Ris til egen bak å la seg stresse/irritere ja. Men ikke lett å la vær... Sitter bare og gråter nå, blir bare helt utslitt og fortvilet når jeg må bruke 3 kvarter på å legge henne... Får jo så dårlig samvittighet også, når jeg ikke greier å kose meg med henne :/ Når hun vil ha pupp, tar hun ikke smokken Ikke før melka kommer, og hun skjønner at hun må spise eller slippe, da er d greit, en stund i hvertfall... Til d er ny runde...
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2007 Kommer ikke på tale å utsette ei lita pie på 8 uker for slikt, beklager.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Dårlig samvittighet skal du IKKE ha, ok? Du gjør jo så godt du kan! *klem*
Forskeren Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Hadde det også sånn med eldstejenta, i 6 mnd dessverre... (Da holdt jeg på å gå på veggen, så da ble det Ferber). Nå har jeg en på 9 uker som heldigvis ikke sovner på puppen eller liker å kose seg med pupp. Var litt mer bevisst på dette fra starten denne gang. Men han liker ikke å legge seg på dagtid likevel, sutrer og gråter litt, må noen dager bysses, andre dager kan han rugges i vogna eller kun få smokk (med varierende hell) i vugga si. Eneste rådet jeg kan gi er å gradvis prøve å venne henne av pupp-kosingen. Hvis hun har spist godt, så tenk at hun umulig kan være sulten før det i alle fall har gått (1-) 2 timer. Prøv så med smokk om hun har noen mulighet for å ta den, ligg inntil henne i senga f.eks, etterhvert lenger unna til hun forhåpentligvis sovner. Eller roer hun seg i vogn ut på tur? Lykke til og hold ut, jeg har selv vært frustrert førstegangsmamma... Og ikke ha dårlig samvittighet. Prøv å slappe av (ja, jeg vet det er lett å si), sett på tv/dvd når du sitter med jenta og tenk at dette er jobben din nå, ikke tenk på husarbeid og alt annet som burde vært gjort!
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2007 Nå måtte jeg le Jeg er tredjegangsmamma (!!!) *smiler* Og jeg burde jo sannelig vite at slike perioder forekommer... Men blir de lettere av den grunn, niks. :/ Den egentlige essensen er jo d du sier om å slappe av og holde fokus på at dette er jobben min nå. Det er akkurat det jeg må huske, og som er så lett å glemme. *skriver lapp og klistrer i panna* Nå sover hun godt på brystet mitt, mens jeg klaprer på laptop'en i fanget Så deilig å kose når hun har d godt, får meg ikke til å legge henne ned... (Også er jeg redd for at hun skal våkne og begynne på ny runde... sukk) Heldigvis ikke slik hele døgnet da, oftest èn slik urolig periode ila et døgn.
Forskeren Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Ok, 3. gangs, da burde du vite, he-he.. Sorry, tolket deg som 1. gangs, for det var da jeg var mest fortvilt Beklager! Men det var noen som sa at 3. gangen kan være litt verre enn 2. faktisk (var det Alva, tro?) Kanskje fordi man husker det gikk lettere med nr 2 enn nr 1?? Kos deg, det er kanskje din siste? Tror ikke vi skal ha mer enn 2, så jeg prøver å nyte det fullt ut. De er jo så herlige disse små
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2007 Godt poeng igjen D ER den siste nemlig, og jeg nyter henne jo fullt ut!!! Må bare huske d når jeg sliter som verst også...
Gjest Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Hei moniccen! :-) Lenge siden jeg har sett deg nå. Her er også lille 8 uker og vi har det nøyaktig samme måte! Det hender han sovner i vognen når vi går tur, men han må nesten alltid bysses eller ammes i søvn og han og skriker mye når han får melk når han egentlig bare vil ha kosen. Har desverre ikke så mange råd da, men vår eldste var også slik og da løsnet det av seg selv gradvis rundt 3 mnds alder.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2007 I like måte Ikke like mye tid til å sitte på nettet nå lengre nei *hehe* Ja, d er d jeg også tenker, at etterhvert sjønner hun at pupp er mat, og smokk er kos Må bare huske på de tingene som kom frem over her, også i de tunge stundene. Å være småbarnsmamma er jo den største lykken på jord, selv om det er tung innimellom. Som mannen sier: vi må bare holde ut, så blir d bedre etterhvert Han er selvsagt tålmodigheten selv, blir aldri irritert eller sliten, lar d i hvertfall ikke vises. Men sjeg derimot, er jo som en veps i sammenligning
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. august 2007 Halleluja, nå sover hun i vogna... FOR en dag.
Anne-B. Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Høres ut som at hun har pattebehov, prøv med smokk. Kan hende hun gråter fordi hun får for mye mat. Jeg var fast bestemt på å ikke bruke smokk på datra mi, men hun hadde veldig stort pattebehov, og hun roet seg da hun fikk smokken. Så kan hun fremdeles kose, men uten å sprenge lillemagen sin
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. august 2007 JOda, vi bruker smokk vi Men når hun ligger i mine armer, og kjenner lukten av pupp og melk, vil hun ikke ha den. Akkurat det går bedre med pappaen faktisk, han lukter jo ikke melk... Desverre er d jo ikke alltid han er tilgjengelig.
Anne-B. Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 Ja, selvfølgelig.. De lukter jo mammaen sin! Hmm, er mye jeg har glemt fra snuppa mi var lita ja
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 9. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 9. august 2007 Jeg d er utrolig hva man glemmer. Som jeg sa lengre oppe, så skulle man ikke tro jeg var tredjegangsmamma... Visste jo at slike ting kom til å dukke opp, men går fem på likevel... Sukk. Men nå sove rhun, og jeg nyyyyter stillheten og roen. Guttene stakk ut stakkars, mamma var ikke veldig hyggelig å være sammen med i dag :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå