Gå til innhold

forvirret, hvilken uke er man i?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Teller den uka man har mensen som uke 1?? Kjøpte en svangerskaps kalender i følge den er jeg i uke 7+3. I følge terminkalkulator på babyverden.no er jeg 6+3. Når jeg logger meg inn på min egen side her på barnimagen står det at jeg er i uke 7. Er helt forvirret, noen andre som skjønner dette her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Det er ikke bare lett å holde styr på hvilke uke man er i...og det er ikke så lett å vite heller igrunn...! Men, det man regner ut i fra, er første dag i siste mens...så da blir første uka, uka med mens. Og så er det noen som trekker fra 1-2 uker pga eggløsningen, når eget muligens ble befruktet...og da kan man jo få mange forskjellige svar.

Tror nok at regningen som gjøres her på barn i magen blir sånn ca.det riktigste...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 6+3. Jeg er da i min 7.uke. Jeg er ikke fullgått 7 uker, men altså i min syvende uke. Jeg er jo over 6 uker.

 

Man regner svangerskapet fra 1.dag i siste mens. El kan variere fra person til person. Alle tar ikke el-tester, så for å finne en normal gjennomsnittlig termin, så er mens en god start. Så blir man korrigert på ordinær UL, ut lengden på barnet da, og størrelse på hodet.

 

Når var 1.dags i siste mens da, så kan vi hjelpe deg å finne ut termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:) Jeg hadde 1 dag i siste mens 25 juni. Har kommet frem til at jeg da har termin 2 eller 3 april. Stemmer det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, si det - det er 4 uker og 5 dager siden første dag av min siste mens, og jeg har meldt meg inn på forskjellige nettstedet som forteller meg alt fra at jeg er i uke 4 til at jeg er i uke 6! Hovedforskjellen er vel som de andre sier at man enten er "i femte uke" (det er slik de teller her på barnimagen.com tror jeg) eller "fire uker" og så litt til. Jeg har ikke peiling på hvordan det ene nettstedet kom fram til seks uker for min del.

 

Det skal i hvert fall være uken du har mensen som er den første uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,vi har hatt mensen samtidig og jeg var hos legen min på torsdag og da fikk jeg termin 2.April.

Det hadde vært hygglig og hatt kontakt med noen som har termin samme dag som meg.

Jeg har ingen i vennekretsen som er gravide så da hadde det vært gøy og ha en dialog med andre.

Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også termin 2. april. Formen er upåklagelig. Litt kvalm om jeg venter lenge med å spise, men har ikke behøvd å titte ned i do...

Har to jenter fra før, og da var jeg mere kvalm - håper at det er en gutt nå, da. Skal ikke til legen før 28. august pga ferie, så jeg føler liksom ikke helt at jeg er i gang enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...