Gå til innhold

Hvor mye har gutten å si egentlig????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært av og på med en gutt i 8 mnd,vi er ikke sammen,men jeg har blitt gravid,har ikke fortalt han det enda da jeg skal til legen for å være sikker.Men om jeg har lyst å beholde ungen og han ikke,hvor mye har hans ord å si i forhold til valg???

noen ideer???

jente 27....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke du ta abort så har ikke han noe han skulle ha sagt, det eneste valget han har da er hvor mye han ønsker å være der for barnet!

Skrevet

Han har vel ingenting å si "lovlig" sett, men han kan jo i verste fall velge å ikke stille opp for deg og barnet i det hele tatt..

Skrevet

Du som tar valget til slutt. Men barnefaren kan velge å ikke stille opp.

Skrevet

Han har ingenting å si juridisk sett i ditt valg. Også moralsk vil jeg argumentere med at du må ta valget. Det er du som utsetter deg for risiko ved en abort, både for følelsesmessige følger siden men og for risikoen for å bli ute av stand til å få barn siden(risikoen for det er svært liten men dog)

Skrevet

Det er DIN kropp, og du som har det siste ordet uansett. Juridisk sett har han absolutt ikke noe han skulle sagt når det kommer til abort eller ei. Men det spørs jo på hvordan du selv ser på det. Hvor mye synes DU han har å si i forhold til å beholde eller ei?

Personlig ville jeg aldri fått et barn med en mann som ikke ønsket barnet. Ergo, ville han tatt abort, hadde jeg gjort det. For personlig synes jeg det er feil å prakke på et menneske et barn de ikke ønsker. Et barn er ikke bare-bare. Men dette er MEG. Og jeg ser ikke ned på kvinner/jenter som beholder barnet imot barnefarens vilje. For det er deres liv, og de bestemmer fullt og helt over det uten at jeg skal dømme dem.

Uansett.. sporet vel litt av. Lykke til med valget og det å fortelle han det =)

Skrevet

synes det blir helt feil å si at hun "prakker" på barnefar barnet,da han helt sikker hadde sex frivilig.. har man sex uansett prevansjon,kan det bli barn av det,det må gutter tenke på..

men HI,det er din kropp å du skal leve med valget ditt,lykke til:))

Skrevet

Jeg mente absolutt ikke at HUN gjør det.. Det var i et eksempel om hvordan jeg tenker dersom det skulle skjedd MEG.

Skrevet

viss du ikke vil ta abort,så må du ikke finne på å gjøre det fordi barnefaren vil det. han hadde sex frivillig og da må han også ta konsekvensene av det,han vet jo at det kan bli en baby ut av det..

Ett lite barn er en fantastisk gave,du har masse å glede deg til.. velger han å stille opp,er det kjempeflott,viss ikke så er det hans tap at han ikke blir kjent med det fantastiske knøtte du har i magen:)

Skrevet

Faren til barnet mitt sa at han ikke ville ha babyen i d heeele tatt, å sa at han skulle betale psykologtimer for meg om jeg bare kunne ta abort!!!!!!:-/ Da tenkte jeg liksom at "hva tenker du på??!!"....d blir vel ikke bare med det liksom...må jo ha med seg dette hele livet om man velger å ta bort den lille bebin... Så her sitter jeg med baby i magen og er storfornøyd:D

Pappan gleder seg også, å jeg tror han kan bli en fin pappa for babyen min etterhvert..han er blitt dullet med av foreldrene sine, og blir d fortsatt...snart 23 år!!??!!

Men men, han bor jo hjemme enda da, så jeg HÅÅÅPER han flytter ut innen ett år(d er da barnet skal begynne å bo der....1.5 år iflg han selv da;P) for ellers kommer d til å bli mora som tar barnet når hun er der...jepp jepp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...