mamma og godguttene Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Hei igjen alle sammen, jeg maser visst masse jeg første dagen her inne, men jeg er bare litt småbekymret etter legekontroll i går. Lille knøttet har hele tiden hatt en fosterlyd på 140, men i går når legen skulle høre så lå den på 156. Egentlig så ville jeg ikke reagert på dette, men legen ble litt stressa å lurte på når tid jeg skulle til jordmor på kontroll, han synes det var rart at den var så mye høyere en vanlig. Så nå sitter jeg her å lurer på om jeg egentlig burde ringe jordmor å snakke med ho, eller om jeg bare er overhysterisk pga legen. Noen andre som har hatt sånne svingninger i fosterlyden ?
Gjest Ut på tur Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Husker ikke akkurat tallene, men tror dette er helt vanlig. Jeg fikk beskjed om at det skal være variasjoner. Men er du veldig bekymret så ring JM og hør Ikke nødvendig å uroe seg unødig
Pottemor og lillemann Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Hvor langt er du på vei? Det er jo veldig vanlig at når f.eks babyen sover ligger pulsen mye lavere enn når den er våken, det kan jo være at babyen har sovet de andre gangene men var våken i går? Hos meg har han en frekvens på rundt 130 når han sover men spretter opp til 150-155 når han våkner.
mamma og godguttene Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2007 Jeg er 28 + 1 i dag. Kjente ikke noe spes bevegelser når jeg var der, men han kan jo ha vært våken fordet om
Endelig snart 2 Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Helt enig det har sikkert bare noe med om fosteret er våkent eller ikke. Forrige svangerskap varierte det opp og ned på meg også. Spesielt på slutten når hun klemte til litt ekstra for å sjekke leie til fosteret. Da ble han skikkelig sinna og etterpå var alltid fosterlyden ekstra høy. (snitt mitt var da på 148 og rundt 160 etter en liten sjekk runde av jordmor) Nå gjør hun det motsatt, tar fosterlyden først og så klemmer i vei på magen min. Samme hva er jo 156 godt innenfor normalen så jeg hadde ikke blitt videre bekymret. Hadde legen vært alvorlig bekymret burde han iallefall ha henvist deg videre om han ikke visste hvorfor den økte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå