Meg + 2 prinsesser Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Uff, jeg er skikkelig uggen i formen om dagen, skikkelig kvalm. Jeg var kanskje litt vel optimistisk som så for meg et svangerskap lik det første, ikke en eneste plage og ikke kvalm en eneste dag. Vet dere om noen vidunderkur? Og er det vanlig at man ikke har noen plager den ene dagen, mens dagen etter kan man være skikkelig utafor?
Ulme Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Hvor langt er du på vei da? Spis noen mariekjeks før du står opp, og drikk litt te. På sengekanten altså ..hehe. Håper det går fort over!
Hjertefamilien Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Postafen, reisesyketabl. Dette fikk jeg på resept av legen min i begge svangerskapene. Helt nødvendig for å ikke kaste opp mer enn jeg allerede gjorde. Pakningsvedlegget sier vel at gravide ikke skal ta dette, men som sagt fikk jeg det av legen og har hørt om flere som gjorde det på samme måte. Svangerskapskvalme kan jo ødelegge en! Snakk med legen din om du er usikkert :-) God bedring.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Pasjonsfrukt! Du veit de små rynkete som ser ut som forsteina oldingballer? Ha alltid en i lomma, samt en kniv til å dele den over og ei skje til å spise med, den er frisk og syrlig og gjorde det mulig å fungere sånn passelig for meg, i hvert fall.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Hadde du virkelig ingen plager sist men er uggen nå? ååå kanskje det er håp for at jeg kan få et fint svangerskap neste gang da hehe.. Det som hjalp meg veldig var ritz kjeks eller sånne tørre skorper/kavringer med philadelfia på Også den berømte blandingen av eplemost og farris.. Men har du funnet ut va som gjør deg kvalm da? hjalp meg veldig når jeg kunne sette fingeren på hva som gjorde meg dårlig,, kjøleskapslukt for eks eller smørlukt,, da kastet jeg opp med en gang
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Ingefærte er fint mot kvalme...eller du kan gå på helskost og spørre etter ingefærkapsler! ;-)) for det er jo ingefær de anbefaler mot reisesyke også vettu ;-)) Godbedring ... !
Gjest Filifjonka Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Jeg har hatt hyperemesis i alle mine tre svangerskap. I de to siste fikk jeg Postafen av legen. Det er reisesyketabletter, men du må IKKE ta dem uten å snakke med legen. Noen kjerringråd og andre råd: Akupunktur kan hjelpe. Drikk masse, men i små, små slurker med litt pause mellom. Drikk det du føler at du kan få i deg, samme hva det er (ikke alkohol da). Selv blandet jeg cola og vann, halvparten av hvert, rørte ut alle boblene og spiste med teskje. Spis det du har lyst på når du har lyst på det. Da er det en sjanse for at du beholder det. Ingefær hjelper. Kjøp kapsler på helsekosten eller kjøp frisk ingefær, skjær to tynne skiver og trekk til te. La det ligge i vannet ca 15 minutter. Hvil så mye du kan. Hvis du blir sliten blir kvalmen verre. Klag såpass mye at du får en sykmelding. Tynn te og kjeks på senga anbefales av mange. Selv har jeg aldri klart det. Hvis du kaster opp mye: Kjøp deg fluorskylling og skyll munnen etter hver eneste runde med oppkast, så sparer du tennene dine. Gd bedring.
Gjest Filifjonka Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Du kan få kjøpt slike akupressur armbånd mot sjøsyke, det vet jeg at noen har hatt god effekt av.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Her er det maaaaaaange tips: http://www.barnimagen.com/forum/thread/8714877
Gjest Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Jeg brukte akupunktur jeg. Det fungerte kjempe fint! Så vidt jeg husker da, er jo 3 år siden jeg gikk gravid...
Meg + 2 prinsesser Skrevet 9. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2007 Tuuusen takk for svar alle sammen! Jeg er ikke så langt på vei, bare 8-9 uker:) Så jeg krysser firngrene for at dette snart er over. Du mami, jeg hadde ikke en eneste plage! Var frisk som en fisk,og fant heller ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei. Det er helt utrolig, trodde ikke det var sant jeg. Men nå derimot, er det andre boller.. Skikkelig uggen fra morgen til kvelds, men nå i dag er det første gang jeg har kastet opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå