Gå til innhold

noen som har vært igjennom sak i eieskifteforsikring ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

og fått alt godkjent ?? Vi skal den veien nå, kjøpte hus for en mnd siden og finner bare mangler etter mangler.... kjedelig !!

Så nå skal vi selge og flytte ut fra her...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var gjennom sak ja, to år med advokat, kom ingen vei... Måtte bare koste i stand og betale selv. Men hadde grei advokat da, tok nesten ingenting betalt fordi han ikke fikk det resultatet han ønsket. Lykke til! Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

uff så kjedelig...ja har hørt mange skrekkeksempler ... Her står det i prospektet at badet er gjort av fagfolk..men vi har enda ikke sett noen papirer på det ... hovedledningen i huset lå bare løst osv .... bade er helt skakkt !!

Men heldigvis har vi en snill sakbehandler i banken så vi kommer til og selge uansett og få nytt lån :-))

Skrevet

Vi fikk iløpet av få uker igjennom hovedsaken, men ble underkjent på det "vi slang på". Fikk hver krone takstmannen hadde satt opp som kostnad for utbedring.

Skrevet

Må si jeg gruver meg litt jeg da, med tanke på at vi kommer helt sikkert til og få høre i fra selger..eller går det igjennom megleren ?? eller forsikringsselskapet ??

Skrevet

Her var det nytt kloakk anlegg (2år gammelt), men han som lagde det hadde ikke levert papirene til kommeunen. Da vi skulle bygge på fikk vi beskjed om at vi ikke hadde godkjent kloakk anlegg. Fikk da til slutt tak i han som hadde gjort anlegget og han leverte papirene, men da nektet kommunen og godkjenne det. Var en spesiell person i kommunen som var her og sa at her skulle det ikke ha bodd folk... (Like bratt her overalt i kommunen da...) Han påsto vannet rant oppover bakken, dvs. at kloakken vår rant oppover bakken og ned i brønnen vår...!!! Tilslutt måtte vi kjøpe minirenseanlegg til 100 000!!! Det ble løsen.

Bra at det ordner seg for dere!

Skrevet

ojsann..det hørtes ikke bra ut...masse penger da gitt ... ! bor dere der enda ?? vi venter jo baby i oktober så hvet ikke når jeg skal ha ork til og flytte...kanskje bo her et årstid..får se hvor lang tid det tar med forsikringssaken !

Skrevet

lillehammer, er en fjott i kommunen som har litt markeringsbehov tror jeg...

Dere da? Ordner seg sikkert fort får vi tro, i og med at dere har fått med kommunen

Skrevet

Det går igjennom forsikringsselskapet. Vi hørte ikke et pip fra selger eller megler.

Men for at dere skal ha en sak må ytapet være en viss prosent av boligens verdi. Så ta massebilder for å dokumentere, og få en takst av en uavhengig takstmann.

Skrevet

Du bor i lillehammer...jeg flytta fra lillehammer for et år siden jeg og ned til Drammen =)

Skrevet

Det var lurt hehe. Kanskje vi skal flytte etter hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...