Gå til innhold

Er så mye mas fra familien!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når familien til min mann ønsker å ha barnet hans utenom fast samvær, i helger, ferier osv, ringer de til han å spør:

Kan du ringe til (...) og høre om vi kan ha h*n da og da?

Kan du ringe til (...) og høre om h*n har de skoene hos seg...

Kan du ringe til (...) og høre om ditt og datt?

Saken er den at ingen liker moren, og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Derfor går alt gjennom min mann. Er så slitsomt! Og min mann forstår de godt, men hvorfor må han sitte igjen med drittarbeidet?? Og jeg vil jo ikke at han skal ha mer kontakt med en problematisk eks utenom det som er normalen... Jeg blir bare en tilskuer til hele denne tragikomikken

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du kan bli irritert, men er ikke dette egentlig et luksusproblem? Hos oss (jeg er stemor til 2) blir vi ofte skuffet av laber interesse fra hans familie, skulle gjerne hatt noen som tok initiativ til å ha ungene utenom vår samværstid. Sik som det er i dag, føler vi oss litt forpliktet til å oppsøke tanter, onkler og besteforeldre i vår begrensede samværstid med ungene slik at de ikke skal miste helt kontakten med den delen av familien sin. Jeg hadde gladelig godtatt at typen hadde mer kontakt med eksen dersom det førte til at ungene kunne være der mer og knytte sterkere bånd til farsfamilien..

Skrevet

Kanskje dere kan oppmuntre dem til å kommunisere med barnemor via sms i stedet? Det er en langt enklere måte å "snakke" med vanskelige mennesker på, når det kun er snakk om å gjøre avtaler og avklare ting.

Skrevet

De tør dessverre ikke sende sms heller... Og når det gjelder det at familien har kontakt med barnet: helt supert! Men la oss slippe å måtte avklare henting, levering etc... Det kan de vel gjøre selv...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...