Gjest Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Noen som vet noe om dette ? Har kjøpt et nytt, korthåret i dag - men er usikker på om det må vaskes. Det samme gjelder jo da vognposen i lammeskinn....
ana baroma Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Vil vel ikke tro det, men spør i butikken:)
*teresa* Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Du må ikke finne på og vaske det før du har undersøkt om det tåler vask!! Det kan hende at det må renses.
temi & keli Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Vi kjøpte fra nøstebarn da vi venta Tilde.. Det er fortsatt ikke vaska, bare tørka av, gredd og lufta.. Lammeskinnene derfra (i alle fall) er enten behandla, eller ikke behandla, i alle fall et eller annet som gjør dem "selvrensende", så de trenger bare luft og greing. Før Tilde begynte med pute, hadde vi alltid en liten hodeklut under hodet for at evt. gulp ikke skulle komme i skinnet.. Har ikke hatt behov for vask.. ;o)
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Da rister / lufter jeg det bare før bruk. Skal huske på å legge en klut under hodet for å fange opp gulp :-) Kjøpte vårt fra Barnas hus - så det er nok ikke så "naturlig" som Nøstebarn sitt. Dette går an å vaske - men det er kanskje ikke nødvendig før bruk da.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 på et annet forum ble samme spørsmål spurt og de fleste svarte at det ikke trengte å vaskes(det hadde de på butikken sagt), men at lufting var nok. Selv har jeg vasket mine to lammeull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå