Gå til innhold

dere som er ca i uke 25-17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det om dagen? Går dere rundt og er glad og gravide? Gleder dere over å være gravide? Har dere handlet inn mye?

Jeg føler svært lite glede... Skal på UL i slutten av august, håper jeg blir glad da, men tenk om det fortsetter slik som dette. Jeg er helt platt og noen ganger nesten litt irritert over at noe tar over kroppen min.

Samtidig vet jeg at jeg vil ha babyen og om jeg skulle miste ville jeg blitt fryktelig lei meg. Men jeg føler ikke at jeg er gravid. Tar ingen bilder av magen, handler ikke inn noe, leser ingen bøker osv.

Har ikke helt iveren etter å forberede meg til babyen kommer..

Dette er nok en fase som går over, men fler i samme situasjon?

Ellers ha en fin dag. Jeg må på jobb snart:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skulle være uke 15-17

Skrevet

Heisann!

Høres ut som om at du har det litt kjipt. Jeg har ikke handlet inn noe mye. Kjøpte ett par babysko fra puma da jeg var på ferie med påskudd om at jeg skulle gi de bort til ei venninne som er gravid og har kjøpt ei bok om svangerskap. Ellers er det veldig lite innkjøp på meg. Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Har ikke gått rundt og sprudlet og vært i superform. Er fremdeles ganske sliten og matlysta har ikke kommet skikkelig tilbake.

Tror det kan være lurt å ta en prat med din fastlege eller jordmor om dette hvis det vedvarer. På en annen måte så har vi ikke kommet så langt i svangerskapet og det er litt uvirkelig for oss å forstå hva som skjer i og med kroppen vår.

Forsøk å ta godt vare på deg selv mens du kan. Ta deg noen skikkelige kosekvelder der du steller med deg selv og spiser god mat og kanskje ser på en koselig film eller leser en bok. Jeg har hatt mange slike kvelder i det siste med langt varmt bad, full hårfjerning, masse bodylotion, tent opp i ovnen (ja ja ja, vet det er sommer. MEN det regner ute!) og kost meg på sofaen sammen med samboern og sett på filmer. Brukr å snike med meg dyna da dette er lunt og godt til ei som tuter hver gang jeg ser på film. :)

Håper det går bedre med deg!

Skrevet

Heisann!

Godt å høre at noen er i samme båt!!

Jeg er i uke 17, og føler akkurat som deg, og det er en helt rar form for dobbeltfølelse....

Har veldig lyst på barn, og er glad for å være gravid, og redd for å miste. Samtidig er liksom ikke selve "følelsen" av glede der.... Er ikke noe ivrig i det hele tatt. Det er akkurat som om det ikke er mitt barn som ligger i magen min, og ser nesten for meg at jeg ikke skal føle noen ting for det når det kommer ut heller.....

Vel, jeg skylder på hormonene jeg da, og regner med at det endrer seg. Kanskje blir det som du sier litt annerledes når vi har vært på ultralyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...