Gå til innhold

Til dere erfarene ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir gjort på en Ultralyd?

Skal jeg ta med Urin prøve , f.eks?

Blir det tatt blodprøver?

Hvor lenge er man "inne"?

Underlivsundersøkelse?

Jeg lurer på mye jeg , kan ikke dere som har vært på Ultralyd fortelle med hva som skjer :) annet enn at man får se bebisen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei på Ul, så møter du opp med bare ett smil ;)

Så ligger du på en benk, der du får lit ventealing gele på magen, for å så scanne å se på babyen ;)

Å så forteller hun/han deg sikkert va som er va, å hvor liksom ;) Å så kan du få vite vilken kjønn det er viss han/hun ligger rett til ;)

Samtidig så spør du om bilder ;) så får du bilder av din lille venn ;)

Skrevet

ååå :) så koselig da :)

Får man film å eller? ;)

Skrevet

ta med deg papirene dine også, så hun kan føre på ultermin og kikke litt på historien din :) Tar vel en halvtime til time

Skrevet

Dersom du skal delta på Mor-barn-undersøkelsen, må du ha med urinprøve, og du blir sannsynligvis bedt om å gi en blodprøve etter UL-undersøkelsen.

Husk helsekortet ditt, for øvrig har de et eget skjema for UL der de fyller ut opplysningene de kommer fram til.

Jordmor som undersøkte meg, pratet litt med meg først ang. mens, evt. plager, tidl. svangerskap etc. før hun gjorde selve undersøkelsen, men dette kan kanskje variere fra sykehus til sykehus.

Noen jordmødre er veldig flinke til å forklare og viser på skjermen hva dere ser (f.eks. "her ser vi hjertet, og vi kan ser alle fire hjertekamre og hjerteklaffene; alt ser ut til å fungere som det skal", eller "her er urinblæra"). Bare spør hvis dere ikke skjønner hva hun/han snakker om!

Husk at hovedpoenget med UL er å finne riktig termin; da tar man mål at hodet, magen og lårbeinet. I tillegg har de en sjekkliste på organer som skal være tilstede og se ut til å fungere. Ikke bli altfor skuffet dersom de ikke finner kjønnet, hvis dere vil vite det - det kan være vanskelig å se. Vår "klump" hadde for sikkerhets skyld lagt navlestrengen mellom beina... :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...