Gå til innhold

har det så vondt nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det sånn helt siden han ble født, men nå kommer bildene hyppigere og hyppigere. For to år siden, etter jeg hadde kommet meg ut av et dårlig forhold med seksuelt misbruk osv., hadde jeg også sånne tanker. Men da så jeg for meg selv. F.eks. Jeg gikk langs brygga og så for meg at jeg kom til å dette i vannet og inn i en propell på en båt. Var utrolig langt nede i et halvt år før jeg møtte den nåværende kjæresten min, men nå som jeg har fått barn har det kommet tilbake - bare mye verre! Får så vondt når jeg har sånne tanker, og de kommer sånn plutselig. Orker ingenting om dagen og bildene tynger meg. Jeg elsker jo sønnen min over alt! At noe skal skje med han er det jeg vil minst.

Nå kan jeg få bilder som:

- hver gang jeg går ute på fortauet alene ser jeg for meg at jeg skal miste barnevogna ut i veien foran bilen.

- at jeg legger han i hundehuset og at bikkja legger seg oppå han.

- at jeg stikker fingrene i øynene hans.

- hver gang jeg løfter han opp ser jeg for meg at jeg mister han og hodet treffer det som er i nærheten, f.eks bordkanten, senga osv. eller at nakken hans knekker.

- at jeg brekker armen hans med vilje.

- at jeg bærer han og mister han på flisene og hode "splætter" utover.

I begynnelsen fikk jeg sånne bilder 5-6 ganger om dagen. Nå kommer det flere ganger i timen, noen ganger flere etter hverandre. Noen ganger har det blitt så drøyt at jeg rett og slett ikke har kunnet se på sønnen min..

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan jeg snakke med? Hva slags hjelp kan jeg få? Noen andre som har opplevd noe lignende? Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er fødselsdeprimert. få hjelp og lykke tiil

en annen....

Skrevet

hei, svarte deg på skravle......:)

Skrevet

Ikke bra. Skjønner at du vil ha de tankene vekk. Ville tatt kontakt med helsestasjonen og fått en prat med personalet der. De kan helt sikkert lede deg videre dersom du bør prate med annet helsepersonell.

Lykke til, og snakk med noen om dette.

Skrevet

Ta kontakt med helsestasjonen. De har masse erfaring med fødselsdepresjoner, helsesøster fortalte meg at det faktisk var ganske mange som sliter med det, men det er jo ikke noe man forteller til alle. Det er hjeelp å få, og husk at dette går over! Ønsker deg alt godt og lykke til!

Skrevet

Hei!

Det høres ut som du ikke bare har fødselsdepresjon men kanskje også fødselspsykose, siden disse "bildene" er så virkelige for deg.

Fastlegen er rett sted å henvende seg. Dette er jo ingen lett ting å prate om så skriv ned (feks akkurat det du har skrevet jer) og ta det med på en lapp.

Fastlegen henviser deg til spedbarnsteamet på BUP.

Der vil du bli tatt inn til evalueringssamtale, hvor videre opplegg også ordnes. Lykke til og god bedring.

Du er langt fra alene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...