Mild, Marcus & Mille Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Har hatt det sånn helt siden han ble født, men nå kommer bildene hyppigere og hyppigere. For to år siden, etter jeg hadde kommet meg ut av et dårlig forhold med seksuelt misbruk osv., hadde jeg også sånne tanker. Men da så jeg for meg selv. F.eks. Jeg gikk langs brygga og så for meg at jeg kom til å dette i vannet og inn i en propell på en båt. Var utrolig langt nede i et halvt år før jeg møtte den nåværende kjæresten min, men nå som jeg har fått barn har det kommet tilbake - bare mye verre! Får så vondt når jeg har sånne tanker, og de kommer sånn plutselig. Orker ingenting om dagen og bildene tynger meg. Jeg elsker jo sønnen min over alt! At noe skal skje med han er det jeg vil minst. Nå kan jeg få bilder som: - hver gang jeg går ute på fortauet alene ser jeg for meg at jeg skal miste barnevogna ut i veien foran bilen. - at jeg legger han i hundehuset og at bikkja legger seg oppå han. - at jeg stikker fingrene i øynene hans. - hver gang jeg løfter han opp ser jeg for meg at jeg mister han og hodet treffer det som er i nærheten, f.eks bordkanten, senga osv. eller at nakken hans knekker. - at jeg brekker armen hans med vilje. - at jeg bærer han og mister han på flisene og hode "splætter" utover. I begynnelsen fikk jeg sånne bilder 5-6 ganger om dagen. Nå kommer det flere ganger i timen, noen ganger flere etter hverandre. Noen ganger har det blitt så drøyt at jeg rett og slett ikke har kunnet se på sønnen min.. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan jeg snakke med? Hva slags hjelp kan jeg få? Noen andre som har opplevd noe lignende? Hjelp?
Twisted Sister Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 En venninne av meg slet med (noenlunde) samme problem. Hun gikk til psykolog, og har hatt god hjelp av det. Det er normalt at en som har opplevd seksuelt misbruk får problemer i forbindelse med graviditet, fødsel og/eller med det å være mor. (Langt ifra alle, men noen). Snakk med helsesøster på helsestasjonen, hun har jo erfaring med sånt vil jeg tro. Du kan også snakke med fastlegen din og få han til å henvise deg til psykolog. Viktig at du skaffer hjelp så fort som mulig, for sånne tanker er det selvfølgelig forferdelig å slite med. Ønsker deg lykke til!
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 hm, dette hørtes kjent ut:) Man bare tenker det, men gjør det ikke...selvfølgelig:) Fødselsdepresjon?
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 altså, jeg har ikke blitt seks misb, men hadde et snev av sånne bilder som du forteller om - og fikk diagnosen fødselsdepr. (med andremann)
Twisted Sister Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Ja, bra du understreker det, - man trenger altså ikke å ha blitt misbrukt for å få sånne skrekkbilder.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Jeg har sånne skrekk bilder jeg også.. så vidt jeg vet har jeg aldri blitt misbrukt på noe vis... Men slike bilder har jeg hatt alltid... som å skli i trappa og at hiodet smashes utover... etc,,håper du får hjelp!
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 jeg tror du kan ha en fødselsdepresjon/psykose..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Du er ikke aleine om å ha sånne bilder...vært tråder om dette her på skravle og på depresjonsforumet. Selv får jeg opp sånne ekle bilder hver dag, og det er dritt ja...det som går igjen er at jeg ser meg eller andre miste henne over balkongen, at noen skal gjøre over oss når vi går over gata e.l. (spesielt av trikk og t-bane) eller at noe skal skje med nakken hennes. Hadde jo vært fint å bli kvitt dette...kan ta det opp med behandleren min neste gang jeg har time,- kanskje jeg får noen tips da.
MikroMidas Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Jeg hadde sånne kjappe sekvenser i hodet mitt i noen få mnd etter at begge barna ble født. Det er nok underbevisstheten som jobber på høygir og morsinstinktet som sier at man må beskytte barna sine mot alle slags farer. Du ser jo ikke disse bildene fordi du har lyst til å gjøre dette med barnet ditt, men fordi du er livredd for at det skal skje noe vondt - ikke sant? Jeg har aldri blitt misbrukt på noen måte, men hadde disse bildene stadig vekk likevel. Det gikk over etter hvert. Hvis du føler at de tar sånn overhånd at du ikke takler det, så snakk med noen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå