Gjest Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Vi trodde ikke mannen min hadde rett på fedrekvote, men det viser seg han har det allikevel. Vi fyllte derfor ikke ut informasjon om han på den opprinnelige søknaden til Nav om foreldrepenger. - Hvordan søker vi om fedrekvote nå? Kan han ta den ut når som helst? Må ny søknad sendes inn til Nav, med tanke på at vi ikke har gitt dem informasjon tidligere? - Jeg skal begynne på kveldsskole i august. Det er ønskelig at far kan ta to timer fri hver tirsdag og torsdag. Jeg vet de 30 dagene fedrekvoten består av at permisjonen kan deles opp i dager. Men kan den deles opp i timer?? - Stemmer det at fedrekvoten kan taes ut iløpet av 3 år? Hvis han feks vil ta ut 3 uker med fedrekvote til neste år, når skal Nav ha beskjed? Takk for hjelpen. Vi fant nettopp ut at han har rett på fedrekvoten og det er så mye uforbedt å sette seg inn i..
Kamomille Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 1. Du ka ringe til saksbehandleren din og frotelle når mannen din skal ha fedrekvote. Dere trenger ikke sende ny søknad. 2. fedrekvoten kan deles opp i dagner, men ikke i timer. 3. fedrekvoten må tas før barnet fyller 3 år. dersom den IKKE skal tas i din permisjonstid eller rett etter din permisjon, må dere gi beskjed til NAV om utsettelse av permisjonen. Men dette er kun en formalitet. Dersom du ikke gir beskjed, har NAV anledning til å avlså krav om fedrekvote pga manglende informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå