Bare meg...venter nr.3! Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Var hos legen i går. Er 10+2 og hadde noen spørsmål i forhold til å reise til Tenerife og ville ha tidlig UL av forskjellige grunner. Han presterte da å ta seg betalt for timen og henvisning til sykehuset siden det var så tidlig i svangerskapet og ikke en vanlig kontroll. Jeg hadde ikke med penger så da slang han like godt på 50,- i fakturagebyr. Kan han gjøre det? Trodde alt var gratis så sant det var relatert til svangerskap. Ikke det at jeg ikke klarer å betale, men jeg ble litt irritert på hele holdningen hans.
så var vi 4 Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 nei det har han vel ikke lov til, jeg har aldri blitt belastet noe for de 'ekstra' tingene i svangerskapet.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 ALT som er svangerskaparelatert er gratis. Klag!
♥maxen min♥ Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Faktura gebyr er helt vanlig, men veldig irriterende. Men at han tok seg betalt for timen og ehenvisningen er vel ganske så feil vel. Ville ringt legekontoret og hørt, og eller et annet legekontor for å spørre hva de praktiserer.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Jeg har også vært hos legen tidlig, og også på UL, oeg jeg betalte ikke noenting. Jeg mener alt skal være gratis da det gjelder graviditeten, så det der synes jeg høres mystefistisk ut..
olla Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Vel, jeg har vært hos legen i uke 6 og ikke betalt noe, så ikke forstår jeg det. Men så har jeg gått til en som vil ha meg på kontoll hver 4. uke, ganske greit det, etter at de forandra på antall timer!!
___ Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Jeg tror det står noe om nødvendig legetilsyn under graviditeten, som skal være gratis. Hvis legen mente dette ikke var nødvendig så er det muligens grunnen. Fakturagebyr er vanlig. Hvis du først skulle betale så er nok det riktig.
dumme mamma Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Nei, det kan han ikke. All legekonsultasjon er gratis i svangerskapet, uansett når!!!!
♥2 små gull♥ Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322974
mammmamia ** Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Jeg fikk beskjed om at det var skrenket inn en del, så at de standard-kontrollene er gratis, men ikke andre legetimer..!
tuppemor-75 Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 dette har legen lov til, dersom han oppfattet at hovedårsaken til at du oppsøkte han var ang spm om å reise til Tenerife. jeg var selv hos legen med et utslett på kroppen da jeg var gravid, og jeg måtte da betalte for legetimen, da det ikke var relatert til svangerskapet!
Gjest Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 legen kan gjøre dette om du går til en privatlege .. de tar 50 ,- uansett !
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 En venninne av meg var ikke gravidog var til legen for en helt annen ting. Ble da tatt urinprøve hvor de fant ut at hun var gravid og hun SLAPP å betale i og med at hun var gravid. Da var hun til legen uten å vite at hun var gravid og av en helt annen grunn. Jeg har heller aldri betalt noe hos lege eller på legevakt som har vært i forbindelse meg svangerskap.
mayaya Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Alt svangerskapsrelatert skal være gratis, helt til mors 6ukerskontroll etter fødsel. Jeg fikk også andre småting gratis når jeg var hos legen på sv.sk.kontroller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå