Gå til innhold

Dere som peser sånn med røykende mødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefaler dere at de går over til mme istedet for mm?

Hilsen "ikke røyker" som bare er nysgjerrig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler dem til å være sitt ansvar bevisst å tenke hva som er det beste for babyen; mm u/ nikotin !!!

Skrevet

Det var vel et litt for enkelt svar!

Det er jo nikotin i morsmelka til en røyker!

Skrevet

Ja, nettopp....de må slutte å røyke!! Skjønte du den ikke??

Skrevet

Det anbefales vel at man ammer selv om man røyker. Men mange som røyker at dårligere utdriving av melk, sånn at man kan slite litt med amming.

Jeg holder tankene og meningene mine for meg selv jeg, antar at de fleste som røyker både i svangerskap og under amming sliter nok med valget de tar:)

Skrevet

Jeg bare svarte på et spørsmål om hva JEG synes....hva andre mødre gjør i forhold til røyk er meg egentlig likegyldig. Synes bare det er fryktelig trist og glad det ikke er meg som overfører nikotin til babyen min.

Skrevet

Jeg mener de bør fortsette med mm siden det til tross for nikotin osv likevel er bere enn mme i følge de som kan dette her, men selvsagt hadde det jo vært best for babyen om de klarte å prioritere dens beste fremfor seg selv da (dvs slutte å røyke)...

Skrevet

Sikkert mange røykere som er bevisst og tar seg røyk rett etter amming osv.

Men mødre som røyker under selve ammingen...det synes jeg er direkte motbydelig (søstra til venninna mi gjorde det....) Ikke lekkert med baby på puppen og røyk i hånda..

Skrevet

dvs at du kan røyke og likevel gi barnet en bedre melk en mme. hehe, det visste jeg ikke. en tankevekker for de som sier at mme er like bra som mm.

Skrevet

nei, det er jo helt grusomt. hadde jeg røyket i ammetiden, hadde jeg prøvd å skjule det så mye som mulig.

Skrevet

ja, hva skal jeg si. Er ikke noe for det, men regner også med at både de som røyker under svangerskapet og i ammeperioden er fullt klar over hva de gjør - og jeg er rimelig sikker på at de har litt dårlig samvittighet.

Synest det er verre under svangerskapet. En lærer på barnevern gikk så langt at hun kalte det for barnemishandling..

Skrevet

kaller det for super-egoistisk å røyke i ammeperioden. Noen som har spurt babyen om den vil ha nikotin???

Skrevet

og dermed så anbefaler du mme istedet??

Skrevet

Syns det er helt urimelig å røyke når man går gravid, ammer og er med barn generelt.

Skal man ha barn får man kutte røyken til daglig i hvert fall. Er min mening!

Nå har jeg aldri vært fast røyker selv (ikke røyka siden det liksom var "kult" på ungdomsskolen og vgs jeg da....), så klarer vel ikke helt sette meg inn i problemstillingen.

Jeg prøver selv å slutte å spise så mye sjokolade, og klarer det delvis. Men hvis jeg hadde visst at det var direkte helsefarlig og kunne gi snuppa mi varige mén, så hadde jeg da virkelig sluttet på dagen!!!! (hvis det kan sammenlignes....)

Og har lest at hvis du ikke klarer legge fra deg røyken, så skal man fortsatt amme. Er vel noe med de antistoffene som er i mm....

Skrevet

Og bare så det er sagt, jeg peser ikke mødre som røyker. De vet det jo godt selv at det ikke er noen bra ting.

Men har i grunn ytterst få røykere i min omganskrets, så slipper heldigvis den problemstillingen til daglig.

Men her inne sier jeg det jeg mener ;)

Skrevet

OktoberPrins; det er et av de beste svarene jeg noengang har sett i en røykedebatt her inne. Fantastisk, om bare alle hadde vært som du;)

Skrevet

Du spør etter min menig og da skal du få den.

Jeg mener at de som røyker under svangerskap og under amming er noen store egoister,det er det laveste noen kan synke til og burde aldri ha satt barn til denne verden,hvis røyken betyr mer for dem enn hva babyen gjør.

Skrevet

de kan jo heller slutte å amme da?

Skrevet

Folk er som regel flinke til å pumpe seg før en fest, amme lenger etter en fest osv.....hvorfor ikke tenke det samme med nikotin? Ikke noe bedre med nikotin i en liten baby enn noen annen rus....

Skrevet

Jeg synes det høres bra ut å amme selv om man røyker, bare folk prøver å få tatt røyken sin så lenge før amminga som mulig og røyke minst mulig. Selvfølgelig synes jeg det beste er om de klarer å slutte helt, men det er jo ikke lett å slutte kan jeg tenke meg. Jeg hadde slitt selv med å kutte ut sjokolade jeg da, selv om jeg hadde visst at det kanskje kunne skade barnet mitt at jeg spiste sånt :/

Skrevet

ingen som anbefaler mme isteden, men vi anbefaler Å SLUTTE Å RØYKE !!!!!!!

Skrevet

Vis jeg hadde røykt hadde jeg sikkert gitt mm, men då måtte ungen vært ganske god å mett før eg røykte.

Svangerskap og ammeperioden er jo den perfekte måten til å slutte å røyke!

Men nå har jo jeg aldri vær avhengi av røyk, så er vel litt vanskelig for meg åsi...

Skrevet

Det er jo en ting man må vite før man blir gravid om en klarer å slutte med å røyke,hvis en finner ut at røyken betyr mer,så må en jo bare ikke få barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...