Gå til innhold

Anng. sukkervann og luft i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan en gi? Jeg synes sukkervann hjelper kjempebra met knip og luftsmerter, men jeg er så usikker på hor mye en kan gi. Det kan jo umulig være sånn kjempebra og gi for mye. Det er jo tross alt sukker.. Nå gir jeg 10 til 20 ml etter jeg har ammet...noen som vet om det er mye eller lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også på...dytter denne..

Skrevet

Jeg har fått vite 5-10 ml når det er nødvendig (altså babyen gråter av smerter). Tror ikke du bør gi det mange ganger for dagen for, som du selv sier, det er jo tross alt mye sukker!

Skrevet

Hva om man bare dupper smokken i sukkervannet ?

Da kommer det jo kun et par dråper hver gang jeg gir han sukkervann

Begynte med det heller, for jeg fant ut han trengte mye sukkervann pga vondt i magen stakkars liten...

Skrevet

Man skal ikke gi mye siden dette fyller opp magen og kan gjøre vondt verre.

kok opp 1 dl vann, ha oppi 1 sp.skje med sukker (øk til 2 om det ikke hjelper). Dette ska man bare gi 2 ml av.

Dette var oppskriften jeg fikk hos HS, funka fint her!=)

Skrevet

Fikk også beskjed om å ikke gi sukkervann forebyggende, altså gi når du ser babyen begynner å få vondt. Virker raskt.

Skrevet

Man bør ikke dyppe smokken i sukkervann. Det vil gjøre smokken uintressan når den ikke smaker søtt. Så da har man det gående...

Ikke bruk det forebyggende, bruk da heller fenikkelte el.

Skrevet

Oppskriften jeg fikk var, 1 dl vann med 1 ss sukker og at man kan gi 1 ss av dette. Jeg heller en ss av sukkervannet oppi en flasketopp og så gir jeg med skje. Og ja det fungerer bra men ser også at gutten blir helt salig av sukkersjokk så det er nok mer enn nok for en liten kropp. Første gang han fikk smake det ble han helt euforisk, smilte, lo og hvinte av fryd...har nok arvet sukkergalskapen fra mor ja ,-)

Jeg har kun brukt det 2 ganger når han virkelig har hatt forferdelig vondt for tror ikke det er noe han trenger å bli vant til. Får babyen din mye vondt tror jeg at jeg ville sett på andre muligheter, som f.eks mer malt i melk, massasje e.l.

Skrevet

jeg koker opp 1 dl vann med en spiseskje sukker i og gir en teskje en gang i time utover dagen, funker ganske bra hær.. gir også litt utvanna sviskejuice og da fiser han bra etterpå:) endelig:) han sutter det lykkelig i seg såklart;) det hjelper også å massere magen deres nedover med babyolje for å dytte lufta nedover, de gråter for det er vondt men det hjelper veldig fant jeg ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...